eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUsługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze? › Re: Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
  • Data: 2009-11-30 11:29:03
    Temat: Re: Usługa doradcza + transport, czy można to rozbić na fakturze?
    Od: <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ----- Oryginalna wiadomość -----
    Od: <a...@m...pl>
    Do: "Tomek" <t...@o...pl>
    Data: 2009-11-30 12:26:37
    Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    Dzięki za pomoc ;)

    > Nie tak - Twoja cena to zawsze suma kosztów + marża.
    > Więc gdyby klient nie pokrył tych kosztów, znaczyło by
    > to że zmiejszyłeś marżę albo wręcz dopłacasz do interesu.

    Źle się wyraziłem. Moja stawka dzienna została odpowiedno ustalona aby
    zawierać w sobie wszystkie koszty przejazdowo-hotelowe, oprócz lotów.

    > Co prawda nie wiem, jakie są szanse że fiskus by się przyczepił,
    > ale na logikę, to księgowy ma rację - nie sprzedajesz klientowi
    > usługi lotniczej, ani usługi dostarczenia siebie na miejsce -
    > cały czas sprzedajesz usługę IT, której cena się zwyczajnie zwiększa,
    > jako że rosną koszty a chcesz utrzymać stałą marżę.

    Problemem jest moja umowa. Firma klienta podlega SOXowi i to co jest na
    fakturze jest weryfikowane z systemem raportowania czasu pracy oraz z
    umowami. Jeśli umawiałem się na 123 euro dziennie przez 12 dni a faktura
    ma
    pozycję "Konsulting x1" za kwotę 5678 Euro, to tam gdzieś się zapala
    czerwona lampka.

    > To jest całkie sprytne wyjście z sytuacji - na fakturze wpisujesz
    > usługę którą świadczysz - czyli kosulting IT, natomiast do faktury
    > dołączasz specyfikację tego, co składa się na cenę usługi -
    > i tam możesz wpisać przelot itd., jako elementy kalkulacji.

    Tak też próbuję zrobić, ale natrafiłem na opór. Odpowiedź jest "dlaczego

    tak robsiz, to wprowadza dodatkowe zamieszanie po naszej stronie, czy nie

    możesz po prostu dać 2 pozycji tak jak było ustalane?"

    > Moim zdaniem przesadzasz - miałem już klientów z Europy, Azji,
    > Australii,
    > i wszystkie fanaberie podatkowe (też miewałem skomplikowane "setupy"
    > fakturowe)
    > dało się przejść, po wytłumaczeniu klientowi że mamy post-komunę :)

    No właśnie, klienci z Azji itd. łatwiej zrozumieją niż tacy z Irlandii,
    gdzie kontakt z fiskusem jest 1 w roku a faktura to zwykle 5 linijek
    tekstu
    (łącznie z danymi adresowymi firm).

    > Jak chcesz mieć ostateczne rozwiązanie to wystąp o intepretację
    > indywidualną.

    no to jest ostateczność... ja chcę żeby mi w końcu zapłacili :)