  • Data: 2005-04-14 13:20:44
    Temat: Re: Umowa zlecienie a urlop i chorobowe - prosze o pomoc
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Alec wrote:
    > Witam !
    > Mam mozliwosc zatrudnienia sie w jednoosbowej firmie na umowe zlecienie.
    Nie zatrudnienia.
    Wykonania zlecenia.

    > Prosze mi napisac jesli mozna jak to jest :
    > - czy przysluguje mi urlop i czy jest to w jakis sposob platny ?
    nie, bo nie jesteś pracownikiem firmy

    > - co jest w przypadku gdy zachoruje ?
    firmy to nie interesuje, bo nie jesteś pracownikiem, twój problem
    Idąc dalej.
    Zobowiązałeś się wykonać zlecenie w jakimś tam terminie, więc to twój
    problem, gdy zachorujesz, musisz kombinować jak dokończyć zlecenie nawet
    jak jesteś chory.

    > - jak jest z podatkiem, jezeli bede zarabial brutto okolo 170 zl na
    > tydzien
    formalnie to jest tak, ze to ty wystawiasz im rachunek, na podstawie
    którego oni płacą. W praktyce firma sama go pisze obliczajc co trzeba a
    ty się tylko pod nim podpisujesz.

    > - czy lepiej sie moze dogadac na zasadzie najnizszego zatrudnienia na
    > umowie a reszta wynagrodzenia poza umowa, co pewnie bedzie korzystne tyle co
    > dla mnie , co i dla szefa,ale delikatnie zakombinowane

    zdecydowanie jakakolwiek, ale umowa o pracę.