  • Data: 2009-02-04 11:13:12
    Temat: Re: Umowa o dzieło/zlecenie
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan napisal:
    > No to czym się różni dzieło od zlecenia?

    Umowa o dzielo jest umowa o efekt. Nie ma wykonanego dziela/uzyskanego efektu,
    nie ma podstawy zadania zaplaty.

    Umowa zlecenie jest umowa starannego dzialania. Fakt tego starannego
    dzialania jest wystarczajaca podstawa zadania zaplaty.

    > Myślałem, że jak czynność, to jest
    > to zlecenie. Że dzieło musi mieć postać jakąś trwałą, którą przekazuję
    > zlecającemu.

    Twoja UoD zawiera zadanie uzyskania efektu: przeprowadzenia wykladu
    na podstawie wczesniej przygotowanych materialow. Wyklady uczelniane
    od czasow pierwszego Kolodki sa traktowane z prawami autorskimi.

    > Zaś u-z to zamówienie czynności takiej, jak sprzątanie

    A to zalezy. Jezeli umowimy sie o staranne sprzatanie, to UZ.
    Jezeli sie umowimy o doprowadzenie remontowanego pomieszczenia
    do z gory ustalonego stanu, to dyskutowalbym, czy nie podchodzi
    to pod UoD.

    > nauczanie, drapanie po pięcie.

    Drapanie po piecie - UZ. Doprowadzenie do usuniecia swedzenia - UoD.

    > A kto ocenia jakość? przecie w umowie nie ma tego.

    A skad wiesz, czy nie bedziesz mial hospitacji? Ja w przypadku zlecenia
    na zewnatrz prowadzenia wykladu, z pewnoscia bym co najmniej dwa razy
    hospitowal i na koniec zrobil ankiete wsrod studentow.

    Nawiasem mowiac: masz doktorat? Bo jezeli nie, to nieco mnie
    zaskakuje zlecenie prowadzenia wykladow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek