  • Data: 2006-09-28 11:01:12
    Temat: Re: Umowa o dzielo i czesci.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Sep 2006, c...@p...onet.pl wrote:

    > Wykonuje zlecenie na podstawie umowy o dzielo. Do stworzenia "dziela"
    > wykorzystam czesci i materialy ktore sam zakupie. Jakie sa moje obowiazki w
    > stosunku do US? Czy to prawda, ze do czesci ktore wykorzystam musze doliczyc
    > VAT? I ten VAT odprowadzic do US?

    Ten VAT już raz zapłaciłeś.
    Przy zakupie!
    IMO - jeśli umowa jest zwolniona z VAT (a wychodzi że jest) to już
    więcej do szczęścia nia trzeba (z VATem).

    > Zalozmy ze dzielo kosztuje 2380zl. (2000zl+19% zaliczki na podatek, ktory
    > odprowadza zleceniodawca), czesci ktore potrzebuje kosztuja np. 1000zl
    > (brutto),
    > tropem, to teraz firma (zleceniodawca) odprowadzila zaliczke i podczas gdy
    > bede sie rozliczac na koniec roku jak rozumiem moj dochod to nie 2380zl,
    > tylko 1380zl? i od tego np. 19% jezeli nie przekraczam progu?

    Ano :)
    I nie tylko wydatki "na części", ale na dojazdy też, czyż nie?

    Druga możliwość:
    - zakup rzeczy odbywa się na zlecenie zamawiajacego, czyli faktury
    są brane "na niego"
    - umowa o dzieło jest na 1380 zł, z tego 20% ryczałtowego KUP i dopiero
    (z pozostałych 80%) 19% podatku.

    > Czy tez moze jest to jakos rozwiazane prosciej? Najbardziej martwi mnie ten
    > VAT, tym bardziej ze mam troche takich fantow, ktore mialem juz dluzszy
    > czas, ktore kupilem kiedys dla siebie w celach prywatnych. Nie umiem ich w
    > tej chwili wycenic,

    IMHO - jest problem.
    Nie ma podstawy do wyceny!
    Odliczyć można tylko *udokumentowane* [baczność!] *WYDATKI* [spocznij].

    > nie mam paragonow/faktur, gdyz byly zakupione kilka lat
    > temu, moge tylko je sprobowac wycenic po cenie rynkowej, ale oczywiscie
    > samodzielnie, a nie poprzez bieglego ;-)

    Na mój rozum - jest mozliwe żeby zamawiający *osobno* te częsci
    kupił (na rachunek, wystawiony przez sprzedającego!, należy się
    2% PCC które ma zapłacić kupujący "do przetwarzania lub dalszej
    odsprzedaży").
    I oczywiście z już kupionych części kazał coś-tam zrobić w ramach
    umowy o dzieło.

    > Czy kwota ma jakies znaczenie? Kiedys chyba bylo tak, ze 20% uznawano ze
    > jest na czesci i o to pomniejszalo sie podatek.

    Patrz wyżej: *dopuszcza się* aby policzyć 20% kosztów *na wydatki*
    (jakiekolwiek), ALBO trzeba mieć *udokumentowane* wydatki które
    chce się uznać za koszt.

    > Czyli w moim przypadku jesli
    > dzielo warte jest 2380zl z czego 20% to czesci - 476zl, to 1904 to moj
    > dochod i od tego place podatek dochodowy?

    *jeśliby* nie policzyć wartości części to tak.
    Ale IMO to nie najlepszy pomysł :[

    pzdr, Gotfryd