  • Data: 2006-09-28 16:12:51
    Temat: Re: Umowa o dzielo i czesci.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 28 Sep 2006, c...@p...onet.pl wrote:

    > 1. Na podzespoły mam dokumenty (czy może to być paragon <<jest na nim moje
    > imie i nazwisko, ale pisze paragon - nie ma słowa że to faktura>>, czy musi
    > być faktura?)

    Ustawa wymaga "udokumentowania wydatku".
    Skoro paragon "oznaczony" (fiskalny albo taki niefiskalny z pieczątką)
    kwalifikują się jako dowód księgowy do KPiR to IMO będzie dobry :)

    > Np. faktury na łączną kwote 600zł (brutto), w PIT zeznaję, że
    > zarobiłem 2380, koszty uzyskania przychodu 600zł i od różnicy płace podatek
    > (czyli de facto mam zwrot, bo zapłacona jest zaliczka, zakładamy że nie
    > przekraczam progu 19%).

    Nie. Nie płaci się *podatku*, płaci się *zaliczkę* - ona wynosi zawsze
    19% (w tym roku, bywało 20%). Ew. zwrot będzie na koniec roku!

    > Teraz odnośnie jeszcze tych faktur. Mam kilka, ale ponieważ jak wspomniałem
    > zamawiam z kliku źródeł, głownie wysyłkowo to zamówiłem więcej części dla
    > obniżenia kosztów. Mam tak np. z zasilaczami. Kupiłem ich 10 sztuk a do
    > projektu użyłem jednego. Czyli jeśli jeden mnie kosztował np. 10 zł to do
    > kosztów wliczam tylko 10 zł, to oczywiste. A czy jeśli dajmy na to za
    > miesiąc będę robić następne urządzenie i wykorzystam znowu jeden, to znowu
    > wliczam 10zł?

    IMO tak.
    Jak na mój gust wykonawca ma mieć dowód poniesienia wydatku i już.
    "Dla porządku" można by rozważyć odpowiednik dekretowania, czyli
    oznaczenia na fakturze "gdzie jest wpisana" - czyli na odwrocie
    np. "poz 1. 2 szt - um. z dn. 12.V.2006, poz.1 1 szt - um. z dn..."
    :)
    Wtedy nikt się nie przyczepi "a może Pan niektóre częsci wpisał
    do w koszty kilku umów".

    > Czy jakby do każdej umowy muszę mieć odrębne faktury?

    Ja tam nie widzę podstaw.
    Natomiast nie wiem jak patrzeć na fakt zakupu z *zamiarem* przeznaczenia
    na coś-tam :) (idzie o definicję działalności gospodarczej - bo jest
    zdefiniowana jako "zorganizowana").

    Myślałem o biletach.

    pzdr, Gotfryd