    From: "FFS" <...@...c>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło - dziwna sprawa z podatkiem:(
    Date: Thu, 10 Jul 2008 11:55:01 +0200

    Wygląda na to, że masz rację. Na moim rachunku jest wpisana kwota brutto.
    Poniżej stwierdzenie ZAMAWIAJCEGO - odbieram dzieło i akceptuję do wypłaty -
    i znowu kwota brutto. Na innych rachunkach podobnie. tylko kwota brutto, a
    wynagordzenie dostawałem na konto po potrąceniu zaliczki.

    Dzwoniłem do informacji podatkowej i pani twierdzi, że powininem dogadać się
    z tym księgowym a jak nie to samemu rozliczyć się z US. Zapomniałem tylko
    kiedy wpłacić mam zaliczkę, teraz do 20-tego czy dopiero uregulować wszystko
    w zeznaniu rocznym.
    Pani stwierdziła, że księgowy łamie ustawę i może mnie podciągać pod art 18,
    ale żle robi, bo PŁATNIK istnieje - ale ma to gdzieś. Dla nich to dziwne
    zachowanie firmy, ale cóż w Polsce wszystko jest możliwe.

    Już wiem, że jak będę miał jeszcze kilka zleceń to założę DG i będzie po
    problemie...będą inne:(

    Pozdrawiam.