  • Data: 2006-06-12 20:42:19
    Temat: Re: Umowa kupna-sprzedazy i formularz PCC-1
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Jun 2006, witek wrote:

    > Eeee, zmuszasz mnie do otwarcia formularza PCC-1.
    > Normalnie kowta z pcc-1 jest płatna solidarnie.

    Tak.

    > Oboje płacicie, zwykle po pół.

    Nie.
    "solidarnie" znaczy że zapłacić ma ten u kogo się upomną :]

    > Chyba, że jedna strona np. z tego podatku jest zwolniona.
    > Podejrzewam, że nie.

    IMO dobrze podejrzewasz.
    Przecież w ustawie jest cały stos ZWOLNIEŃ!
    I jak jedna strona jest ZWOLNIONA to trzeba to zaznaczyć - bo
    wtedy podatek jest obniżany (o połowę)!

    > Zwyczajowo zwykle się właśnie tak umawia, ze pcc-1 zaplaci jednak kupujący.
    > I to zaznacz.

    ?
    Co ma zaznaczyć - zgubiłem się, przecież zwolnienie z podatku nie ma
    nic do umowy kto ma zapłacić podatek!

    > Chociaż nie wiem, po kiego grzyba to dali, bo to i tak nie ma mocy prawnej.

    ?
    Co, ustawowe zwolnienie z podatku?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd