  • Data: 2006-06-12 22:41:18
    Temat: Re: Umowa kupna-sprzedazy i formularz PCC-1
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Nie.
    > "solidarnie" znaczy że zapłacić ma ten u kogo się upomną :]

    dlatego napisałem "zwykle".
    Bo jak któryś nie podskakuje to wychodzi po połowie.
    A jak któryś podskoczy, to ściągną od tego do którego mają bliżej.

    > IMO dobrze podejrzewasz.
    > Przecież w ustawie jest cały stos ZWOLNIEŃ!

    90% umów miedzy dowoma szarymi ludzikami zwykle nie jest zwolniona.

    > I jak jedna strona jest ZWOLNIONA to trzeba to zaznaczyć - bo
    > wtedy podatek jest obniżany (o połowę)!

    > ?
    > Co ma zaznaczyć - zgubiłem się, przecież zwolnienie z podatku nie ma
    > nic do umowy kto ma zapłacić podatek!

    Bo on napisał, że tak są dwie opcje.
    1. jedna strona zwolniona
    2. pcc placi kupujacy.

    to mu powiedziałem: "i tą zaznacz".

    > ?
    > Co, ustawowe zwolnienie z podatku?? :)

    Nie, to.
    Zaznaczenie na pcc-1, że pcc płaci kupujący.
    Po kiego grzyba taki ptaszek, jak i tak zapłaci ten kogo dorwą.
    A może US się uhumanitarnia i jak ptaszek zaznaczysz, to najpierw
    wybierze się jednak do kupującego zanim zastrzeli sprzedawcę.

    ps.
    pcc-1 nie otwierałem, wieć tak sobie gdybam co jest na pcc-1 na
    podstawie pierwszego postu. :)