    From: DrFugazi <d...@n...drfugazi.eu.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa ks za granica - PCC, VAT czy co ?
    Date: Thu, 26 Feb 2009 08:29:30 +0100

    Witam,

    dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi.

    Tomek pisze:
    > ZTCP to albo pojazd albo umowa musi być w Polsce, żeby była mowa o PCC
    > (przerabiałem to ponad rok temu ale teraz piszę z głowy)

    W przypadku PCC to nawet pani z US się nie upierała, zastanawiałem się
    tylko skąd będą wiedzieć, że pojazd był za granicą, ale powiedziała, że
    przyjmują, że jest tam gdzie umowa.

    > Nie znam się na tym prawie wogóle, ale jak sprowadzałem
    > auto dla siebie prywatnie, i miało ponad 6k przebiegu,
    > to trzeba było złożyć VAT-24 żeby dostać potwierdzenie zwolnienia
    > z VAT (płatny idiotyzm, ale cóż), a gdyby miało poniżej 6k to by było
    > opodatkowanym nabyciem nowego środka transportu.
    > Oprócz przebiegu są też zdaje się inne kryteria, możliwe że ostatnia nowelizacja
    > też coś pozmieniała, także z mojeje strony to tylko takie bardzo luxne wskazówki.

    No ale tutaj chodzi o to, że pojazd jest już zarejestrowany w naszym
    kraju, tylko transakcja odbyła się za granicą. Nie jest to import z
    kraju UE, tylko umowa k-s pomiędzy dwoma obywatelami RP.

    Art. 105. ustawy o VAT (Dz. U. Nr 54, poz. 535) brzmi tak:
    <http://www.portalmed.pl/xml/prawo/administracja/adm
    inistracja/r2004/040535>

    1. Naczelnicy urzędów skarbowych dla celów związanych z rejestracją
    środków transportu są obowiązani do wydawania zaświadczeń potwierdzających:

    1) uiszczenie przez podatnika podatku - w przypadkach, o których mowa w
    art. 103 ust. 3 i 4, lub

    2) brak obowiązku uiszczenia podatku z tytułu przywozu nabywanych z
    terytorium państwa członkowskiego innego niż terytorium kraju pojazdów,
    które mają być dopuszczone do ruchu na terytorium kraju.

    A tutaj pojazd jest nabyty z terytorium państwa, gdzie jest już
    dopuszczony do ruchu, czyli RP. Dobrze rozumuję ?

    DrFugazi