    From: "jot.be" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa finansowania budowy (Spoldzielnia)
    Date: Fri, 2 Apr 2004 23:35:53 +0200
    Sender: j...@p...onet.pl@rb42.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Mam zamiar podpisac umowe na finansowanie budowy domu w zabudowie
    szeregowej
    > w celu przeniesienia własnosci na czlonka spoldzielni. Rozmawialem ze
    > znajomym i oszczegal mnie ze pomimo iz w umowie mam paragraf mowiacy o tym
    > iż wzrost ewentualnych kosztow nie przekroczy 1% to spoldzielnia moze mnie
    > zmusic do duzo wiekszej doplaty gdyz do umowy maja zastosowanie przepisy
    > kodeksu cywilnego a one traktuja sprawe taka jak na przyklad zmiana vatu

    Właśnie NIE mają zastosowania przepisy kodeksu cywilnego, a prawo
    spółdzielcze.
    Musisz ponieść RZECZYWISTE koszty budowy wg ostatecznego rozliczenia przez
    spółdzielnię,
    co w praktyce oznacza, iż mogą ci doliczyć tyle ile chcą.A jak będą mądrzy,
    to nie dadzą przydziału
    (albo i kluczy) dopóki nie zapłacisz.
    I nawet nie możesz jako członek spółdzielni iść do sądu, a przynajmniej nie
    od razu.

    Jeśli nie musisz się w to pakować to radzę ominąć spółdzielnię szerokim
    łukiem.
    Chyba że masz 110% zaufanie i pewność, że zarząd nie zmieni się do czasu
    ostatecznego rozliczenia.