  • Data: 2004-05-04 23:04:17
    Temat: Re: Umowa Zlecenie i podatek VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 May 2004, Piotr wrote:

    >+ Jak było wałkowane, to przepraszam i proszę o namiar,
    >+ a jak nie bardzo proszę o rozwianie moich wątpliwości.

    Och...na razie jest ich więcej niż jasności :]
    Zastrzegam że ja TEŻ mam wątpliwości. Ale jako iż problem
    jakoś tam mnie dotyczy to przedstawiam "własne stanowisko
    na dziś" :)

    >+ Sytuacja:
    >+ - osoba fizyczna na DG - vatowiec podpisuje UZ jako zleceniodawca
    >+ - osoba fizyczna na DG - vatowiec jest zleceniobiorcą
    >+ - UZ nie dotyczy DG zleceniobiorcy
    >+ - UZ jest wykonywana osobiście przez zleceniobiorcę
    >+
    >+ Pytania:
    >+ 1. Czy jest VAT od UZ ?

    IM*H*O: "to zależy".
    Ustawa jasno i wyraźnie wymaga, żeby to ZLECENIODAWCA podjął się
    "odpowiedzialności".
    Krótko mówiąc: nie ma jasności (jak dla mnie) czy wchodzi w rachubę
    odpowiedzialność *wobec zleceniobiorcy* czy *wobec odbiorcy*, jeśli
    odbiorcą jest strona trzecia, czyli odpowiedzialności *za dotrzymanie
    umowy* (po stronie "przeciwnika zleceniobiorcy") czy *za wykonanie* (po
    stronie "wspólnika zleceniobiorcy"). Jeśli to drugie, to jest problem
    gdy umowa jest realizowana na "potrzeby wewnętrzne" zleceniodawcy :],
    bo sam przed sobą odpowiadać nie może :]

    >+ 2. Czy trzeba prowadzić jakąś ewidencję u obu stron UZ ?

    Zakładając że są "więzy prawne" i jest "odpowiedzialność", to
    jak na mój gust nie. Powinno to być "zwykłe wynagrodzenie"
    nie wpisywane do ewidencji VAT...

    >+ 3. Czy ewidencja po przekroczeniu progu ma mieć charakter rejestru VAT ?
    >+ 4. Czy jeśli pkt. 1 to na VAT-7 suma, czy oddzielny VAT-7 ?

    Jeśli 1 == "tak", to zdecydowanie suma. Podatnikiem przy 1-os DG OF jest
    owa osoba fizyczna ("firma"[1] a nie "przedsiębiorstwo").

    >+ qrcze, zaczyna mną targać :| :D :<

    Ha :) "nie jesteś sam" :)
    [1] "firma OF" -> trawersować Ludwika XV :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)