    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga remontowa
    Date: Thu, 6 Oct 2005 13:21:18 +0200

    On Wed, 5 Oct 2005, Edyta wrote:

    > w tym roku kupuję mieszkanie. Odbiór kluczy będzie możliwy w listopadzie
    > b.r., ale przepisanie mieszkania przez notariusza nastąpi na przełomie
    > stycznia i lutego 2006 roku.

    Jednego nie piszesz: czy to mieszkanie ISTNIEJE.
    Czy kupujesz istniejące... czy "budowę" (coś co jeszcze mieszkaniem
    nie jest).
    Zwracano tu uwagę że potocznie nazywane "mieszkanie" dopóki
    nie ma odbioru budynku jest formalnie "budową" i koniec.
    Natomiast jeśli to mieszkanie (w znaczeniu prawa budowlanego)
    już istnieje - to popatrz na to tak: liczy się "tytuł prawny".
    Jak ktoś jest lokatorem (najemcą) to jak najbardziej wolno
    mu remont i modernizację *posiadanego* mieszkania odliczać.
    Posiadanie i własność to dwie różne rzeczy.
    Czy z twojej umowy wynika że WOLNO ci będzie z mieszkania korzystać ?

    > końca tego roku. Zastanawiam się czy będzie wystarczające jeśli dostanę
    > pismo od developera, że już w listopadzie jestem faktycznym właścicielem
    > mieszkania.

    Pismo będzie nieważne z mocy prawa.
    W myśl Kodeksu Cywilnego *właścicielem* nieruchomości stać się można
    wyłącznie na mocy umowy notarialnie wpisanej do księgi wieczystej.
    Czyli albo pismo będzie nieprawdziwe albo umowa z mocy prawa nieważna.

    Zupełnie inna sprawa że możesz zostać UŻYTKOWNIKIEM mieszkania, ale
    to z czegoś musi wynikać ! IMHO - najlepiej z umowy...

    > Napisałam na Waszą grupę, ponieważ nawet Pani w US podczas rozmowy
    > telefonicznej nie potrafiła mi na to odpowiedzieć.

    ...bo zdarzają się sprzeczne "punkty widzenia" :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)