  • Data: 2004-08-30 20:13:01
    Temat: Re: Ulga na remont a potem korekta i zwrot kasy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Aug 2004, Marsjusz wrote:
    [...]
    >+ Teraz sprzedawca grozi mi, że jak nie zapłacę to doniesie do US.
    >+
    >+ Czy mam się bać US ??
    >+
    >+ Proszę, nie rozstrzygajmy kwestii czy jestem naciągaczem czy nie
    >+ Miałem powody żeby nie płacić przez 2 lata,

    ...a ujawnisz je ? Uprzedzając ewentualne protesty: jak tobie
    wolno stawiać warunki to nam też :> I brak informacji upoważnia
    do podyskutowania sobie o możliwościach ;> (to jest grupa
    "dyskusyjna" jakby co).

    >+ teraz minął okres sciągania zapłaty
    >+ i sprawa pod tym względem załatwiona.

    Moment. To są dwie *RÓŻNE* sprawy: czy miałeś powód niepłacenia
    (może i miałeś) i czy masz zamiar nie zapłacić (powołując się
    na przedawnienie jak rozumiem) mimo że DOSTAŁEŚ kominek.
    "Wykiwanie" kontrahenta... szkoda gadać.
    [dywagacja] - taki kraj, sprzedając bez przedpłaty coś
    wartościowszowego od pudełka zapałek trzeba brać weksel
    z poręczeniem; a ja się dziwiłem (do poczytania na grupie
    .prawo, tak nie więcej niż tydzień wstecz) propozycjom
    żeby wprowadzić przymus *notarialny* :> dla umów ponad 2000 zł...
    [\dywagacja]

    >+ Chodzi mi o zobowiązania z US i ewentualnej możliwości cofnięcia ulgi i
    >+ odsetek.
    >+ Bo faktycznie nie zapłaciłem za niego, a odliczyłem

    IM*H*O & AFAIR - istotne jest jak ustawa brzmiała wtedy kiedy odliczałeś,
    a nie jak brzmi dziś - tam było "wydatki PONIESIONE".
    Jak na mój rozum nie miałeś prawa odliczać w ramach ulgi czegoś co było
    tylko twoją *należnością* - dopiero z datą zapłaty mógłbyś "dać do
    ulgi". Wydatki "należne" to mogą sobie "zaliczać" prowadzący działaność
    gospodarczą (...ale przychody też zaliczają "należne" :])

    Poczekaj na inne komentarze.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)