  • Data: 2006-12-24 17:25:00
    Temat: Re: Ulga na Internet
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Everyman" <s...@i...pl> wrote in message
    news:emm3tg$knn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Hej,
    > od razu przejde do pytan.
    > Chce skorzystac w roku 2006 z ulgi na Internet.
    >
    > 1. Otrzymalem w roku 2006 10 faktur VAT wystawionych na moje nazwisko.
    > Jednak tylko 8 z nich zostalo zaplacone z mojego konta. Dwa pozostale
    > rachunki "oficjalnie" placil kto inny (ja rowniez placilem czesc, ale do
    > reki). W zwiazku z tym, moge przed US udokumentowac wylacznie 8 rachunkow
    > oplaconych z mojego konta. Czy to oznacza, ze moge odliczyc sobie tylko
    > osiem oplat?

> [...]

    Od końca.
    4.
    Nie.
    Jeśli miałeś kwotę do opodatkowani x zł to teraz po odliczeniu internetu
    masz x - 760 (czy ile tam masz).
    Do tego stosujesz skalę podatkową.
    jesli 19% to de facto wyjdzie to około 19%

    3.
    Żadne. "Inne formularze" będą ci potrzebne dopiero w razie gdyby US chciał
    cię skontrolować.
    Wówczas musisz im pokazac, że miałeś podstawy do zastosowania ulgi, czyli
    faktury i dowody ich opłacenia.

    2.
    Nie. Ustawa mówi o wydatkach w miejscu zamieszkania a nie zameldowania.
    Rozliczasz się tak jak zawsze. faktury mogą być na dowolny adres, bylebyś
    tylko w razie kontroli umiał udowodnić, że faktycznie tam mieszkałeś.
    Umowa z właścicielem na okres w którym odliczałeś internet jest jak
    najbardziej wystarczająca.
    Inna sprawa, że jak umowa była np. do października i potem już tak jak
    piszesz tam nie mieszkałeś, to nie masz żadnej podstawy odliczyć faktur za
    listopad i grudzień.
    Inna sprawa to taka, że jak mieszkałeś to miałes obowiązek zmienić US, ale
    to zupełnie inna historia.

    1. Jeśli nie ty poniosłeś koszty to nie ty masz prawo je odliczyć. Nie masz
    dokumentu poświadczającego zapłatę. Co prawda jakos ja tam poniosłes, ale
    jak to udowodnisz.