  • Data: 2006-12-24 20:57:43
    Temat: Re: Ulga na Internet
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "Everyman" <s...@i...pl> wrote in message
    news:emmi6o$boo$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ok, dzieki za informacje.
    > Czyli to, ze adres byl inny nie powoduje, ze musze wypelnic NIP3?
    NIP3 to powinieneś był wypełnić w momencie kiedy się na nowe miejsce
    przeprowadzałeś. miałeś na to 30 dni.
    Bo z postu zrozumiałeś, że gdzies tam mieszkałeś, miałes tam internet, ale
    teraz już nie mieszkasz bo wróciłeś.
    Nie pozbawia cię to prawa do doliczenia. W razie kontroli US nie znajdzie w
    swoim dokumentach śladu po tym, że tam mieszkałes, więc to na tobie spocznie
    udowodnienie tego, że tak było, poprzez pokazanie umowy.Z drugiej strony za
    niezłożenie NIP-3 w termninie grozi do 1000 zł (jak pamiętam) kary, ale
    raczej nikt jej nie stosuje.
    NIP-3 jest jak meldunek, przeprowadzasz się, to wypełniasz.
    Wielu tego nie robi i rozlicza się po prostu w jednym miejscu. W sumie
    mniejszy bałagan bo potem same US szukają dokumentów po swoich własnych
    oddziałach, ale niezgodny z prawem.
    Dopóki nie będziesz miał kontroli nie ma sie czym przejmować. A
    prawdopodobieństwo kontroli z powodu odliczenia internetu jest takie samo
    jak trafienie w totka.
    Chyba, że na pit-37 wykażesz, że rocznie zarobiłeś 1000 zł z umowy zlecenie
    i nagle próbujesz 760 zł z tego odliczyć za internet.
    To bardziej US się zaintersuje skąd miałeś pieniądze na internet, a nie czy
    go odliczyłeś zgodnie z ustawą czy nie.

    > A co w przypadku PIT/O "Informacja o odliczeniach od dochodu (przychodu)
    > i od podatku"?
    > W picie tym jets pole 5. "Wydatki z tytulu uzytkowania sieci Internet w
    > lokalu bedacym miejscem zamieszkania podatnika".
    >
    > Zgodnie z tym co mowisz dokuenty te powiniem zlozyc jedynie podczas
    > kontroli, czy tez razem z zeznaniem pit137?

    No nie. Składza pit-37 i oczywiście pit-o, bo on tez należy do rozliczenia
    rocznego.
    przez "Inne dokumenty" miałem na mysli wyszystkie dokumenty " nie US".