  • Data: 2014-03-08 00:17:02
    Temat: Re: Ulga Rehabilitacyjna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 8 Mar 2014, Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Fri, 7 Mar 2014, Zmotoryzowany wrote:
    [...]
    > Hm.. do ustawy zajrzałeś?
    > Bo ja na pierwszy rzut oka widzę:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
> [...]
    > podstawę do żądania "kilometrówki", bo nie są to wydatki na tak
    > używany samochód w ogóle, ale wyłącznie ta część wydatków,
    > które są "dla potrzeb", czyli pewnie "do limitu kilometrówki".
    > "pewnie", bo jasnego wymogu kilometrówki (dla tego przypadku) nie
    > szukałem, ale jakiś dowód odliczenia konkretnej kwoty powinien
    > istnieć, a "kilometrówka" to swoisty standard.
    > Pewnie nie wystarczy więc zebrać kwitków na wszystkie wydatki
    > (oczywiście one też są potrzebne! - kilometrówka nie określa kosztu,
    > lecz limit wydatków) ale jeszcze wesprzeć spisem dojazdów z tej

    Zajrzałem niechcący ;) do treści ustawy w miejscu obok, jest tam m.in:
    +++
    7d. Warunkiem odliczenia wydatków, o których mowa w ust. 7a, jest
    posiadanie przez osobę, której dotyczy wydatek:

    1) orzeczenia o zakwalifikowaniu przez organy orzekajšce do jednego
    z trzech stopni niepełnosprawnoœci, okreœlonych w odrębnych przepisach, lub
    2) decyzji przyznajšcej rentę z tytułu całkowitej lub częœciowej
    niezdolnoœci do pracy, rentę szkoleniowš albo rentę socjalnš, albo
    3) orzeczenia o niepełnosprawnoœci osoby, która nie ukończyła 16 roku
    życia, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
    ---

    Czy pod to "podpadasz"? (pod 3. oczywicie nie, ale pozostałe)

    A po drugie:
    +++
    7c. W przypadku wydatków, o których mowa w ust. 7a pkt 7, 8 i 14, nie jest
    wymagane posiadanie dokumentów stwierdzajšcych ich wysokoœć. Jednakże na
    żšdanie organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej podatnik jest
    obowišzany przedstawić dowody niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia,
    w szczególnoœci:
    1) wskazać z imienia i nazwiska osoby, które opłacono w zwišzku
    z pełnieniem przez nie funkcji przewodnika;
    [...]
    ---

    pzdr, Gotfryd