  • Data: 2005-04-14 15:28:20
    Temat: Re: Ubezpieczenie zdrowotne - jak się ubezpieczyć?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Piotr Śmiech
    <l...@g...SKASUJ-TO.pl> wystukał[a]:
    > Piszę tu, bo nie znalazłem odpowiedniejszej grupy...
    > Nie mam stałej pracy i można powiedzieć, że jestem na utrzymaniu
    > rodziców (od czasu do czasu zarobię jakąś większą gotówkę, ale
    > zwykle na umowę o dzieło). Ostatnio nie stawiłem się w terminie w
    > Urzędzie Pracy i utraciłem status osoby bezrobotnej (i ubezpieczenie
    > - jak się domyślam). Mam pytanie - co zrobić w takiej sytuacji?

    Złap gdzieś umowę zlecenie na niewielką kwotę np. na okres 3 miesięcy z
    kwotą na umowie 100 zł (np. sprzątanie zaplecza dwa razy w miesiącu
    itp). Zleceniodawca będzie musiał cię zgłosić do ubezpiecznia (składki
    emerytalne, rentowe i zdrowotne). Ale to ci się opłaci.
    Przelicz sobie:
    http://praca.hrk.pl/hrkfiles/info/calc/c.asp

    Umowa zlecenie (podlegająca ubezpieczeniom społecznym)

    Kwota brutto 100

    Podatek 6,2

    Składki społeczne 16,26

    Składka zdr. 7,75% 6,49

    Składka zdr. 0,75% 0,63

    Netto 70,63

    Czyli do twojego zlecenia, zleceniodawca musiałby dopłacić jedynie
    składki społeczne tj. 16,26 zł i ewentualnie ubezp. wypadkowe. Ale za te
    126,26 zł zleceniodawca miałby posprzatane na zapleczu aż 24 razy w
    ciągu 3 miesięcy ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)