    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: To jak to jest w końcu z tą kasą fiskalną?
    Date: Mon, 30 Jan 2006 23:27:56 +0100

    On Mon, 30 Jan 2006, Samotnik wrote:

    > Kiedyś wydawało mi się, że ten chaos minie.

    Wg historii mija tylko w jeden sposób...
    Inaczej występowałaby sprzeczność z prawem Parkinsona.

    > w tym kraju normalnie nie będzie nigdy.

    IMVHO - patrz wyżej.
    Problem w tym że żyjący współcześnie zawsze mieli problem
    w ocenie czy chodzi o 10 lat czy o 1000 (no może zletka przesadzam...
    ile czasu przetrwało cesarstwo rzymskie ? A ile chińskie dynastie ?)

    > Ja bym bardzo chciał płacić proste podatki. Może nawet nieco wyższe (choć
    > i tak uważam, że są wysokie), ale PROSTE.

    Ha!

    Nigdy nie pamiętam który to cesarz austriacki miał IMHO najlepszą
    metodę dopuszczania ustaw do użycia (miał "prawo podpisu" jak
    u nas prezydent).... ech, marzenie :>

    Osobiście jestem za z jeszcze jednego powodu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/2c7002f9a6902caf
    (i kilkanaście razy jeszcze się znajdzie).

    Proste podatki nie dają przewagi "legalnym kombinatorom" nad
    zwykłym, uczciwym człowiekiem który chciałby zapłacić co cesarskie
    cesarzowi. A każda komplikacja taką możliwość DAJE.

    Jak wytłumaczyć to "przeciętnemu obywatelowi" ?
    Teoria i praktyka wskazują że większości się da.
    Ale nie ma kto tego zrobić :> - a reklamy (wyborcze) działają
    w stronę przeciwną. W stronę "dobry rząd wam da" (znikąd weźmie
    i da).
    A co gorsza wcale nie jest pewne że np. sławne hasło "3x15"
    w razie gdyby co... miało być wykonane. Dużo już obietnic było.

    > Odliczałem diety za delegacje - ciach, okazało się, że wyjazd w celu
    > wykonania gdzieś pracy to nie podróż służbowa.

    Chyba coś zapodawałeś :)
    Ale nie pamiętam o co poszło... mi na razie US się nie czepiał.

    > Mnie się wydawało, że można tak pomału,
    > normalnie i uczciwie i już mi to uszami wychodzi.

    NoComment.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)