  • Data: 2003-09-09 11:52:20
    Temat: Re: Tax Free OT? pytanie
    Od: "marek@plusnet" <m...@m...plus.com> szukaj wiadomości tego autora

    "Piotr" <s...@w...com> wrote in message
    news:bjkc2f$ls8$1@SunSITE.icm.edu.pl...

    zakupy w systemie "tax free" np w Niemczech (może
    > podpowiecie w jakim kraju się najbardziej opłaca).

    to chyba zalezy od kombinacji najnizszej ceny w kraju x w polaczeniu z
    wysokoscia VATu?
    W Niemczech... tani sprzet w sklepach internetowych, ale...
    tu wkraczasz w kwestie cel polskich. Do Polski wysla, ale duze szanse sa na
    to, ze przesylka zostanie otworzona i przetrzymana do czasu wniesienia
    oplaty celnej (przez Ciebie). Jak duze szanse - nie wiem, pytaj w innych
    grupach (tez)

    Czy jeżeli kupiłbym w
    > ten sposób kamerę video ( o izle to możliwe) za ok 1000 euro to czy przy
    > powrocie do polski czekałyby mnie jakieś extra (jeżeli tak to jakie?)
    > koszty celne itp.

    zadne, jesli przemycisz (= zlamiesz prawo) sprzet bez zgloszenia na granicy,
    co jest powszechnie (?) praktykowane.
    jesli zadeklarujesz na granicy pl zaplacisz clo.
    Nie wiem, jak sie to ma to przepisow zezwalajacych na wwiezienie po jednej
    sztuce tego i owego. Ale to chyba w zalozeniu oznacza, ze WYwozisz jedna
    sztuke i ta sama wwozisz, chyba?
    btw, jesli nie dostaniesz konkretnych odpowiedzi w grupie, polecam inne,
    prawo, etc

    marek