  • Data: 2003-09-12 11:41:56
    Temat: Re: Tax Free OT? pytanie 1/2 OT-OT ;)
    Od: "marek@plusnet" <m...@m...plus.com> szukaj wiadomości tego autora

    "wandrus" <e...@i...pl> wrote in message
    news:bjrm6p$g2h$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Jak będziesz miał pecha to nie zapłacisz cła, tylko będziesz musiał "dać w
    > łapę" celnikom (stawki ustalają sami, ale zawsze można się targować).
    > jak dziś wspaniałomyślnie zostawili mi 1e.
    > Ale może to powinno iść na pl. rec.lapowkarstwo ? :-(((

    Nie rozumiem, dlaczego jestes rozzalony?
    Ja bym tego nie nazwal pechem, tylko szczesciem - bo mogli byc zlosliwi (lub
    sluzbowi i uczciwi, w zaleznosci od tego, jak to oceniac) i poprosic Cie o
    zaplacenie cla. Albo bardzo zlosliwi / bardzo sluzbowi i poczekac, az
    przemaszerujesz ze sprzetem bez deklarowania go i wtedy wszczac dochodzenie,
    co czasem konczy sie przepadkiem mienia i grzywna.

    Z jednej strony chcialbys sam lamac prawo, nie deklarujac rzeczy do oclenia,
    z drugiej wyrzucasz im, ze oni lamia prawo biorac TWOJA lapowke. (kiedy obie
    strony na tym ewidentnie zyskuja i lamia prawo).
    Mysle, ze wychodzisz z blednych przeslanek - "oni NIE wiedza, ze ja cos
    przewoze"
    Sytuacja jest (niestety dla Ciebie) inna - oni wiedza, i moga to albo
    zignorowac, ew. wziac do kieszeni, albo zasilic skarb panstwa.

    btw, nie wyrzucam Ci checi przemycenia czegos, bo wiekszosc ludzi (i ja tez)
    czasem tak robi, ale - niekonsekwencje.

    marek