  • Data: 2006-04-17 11:30:41
    Temat: Re: Szpiegowska sprawa
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    musta <m...@p...onet.pl> w
    <news:e1vst2$hh$1@atlantis.news.tpi.pl>:

    > Czy jezeli zaklad nalicza automatycznie progi to na koncowym rocznym PITcie
    > nie powinno byc zadnej doplaty?
    > Bo ja chyba zawsze musialem cos doplacic w kwietniu chyba ze mialem jakies
    > ulgi.

    Już tu raz zostało napisane:

    1. Zaliczki, o których mowa w art. 31, za miesiące od stycznia do grudnia, z
    zastrzeżeniem ust. 1a, wynoszą:
    1) za miesiące od początku roku do miesiąca włącznie, w którym dochód
    podatnika uzyskany od początku roku w tym zakładzie pracy przekroczył kwotę
    stanowiącą górną granicę pierwszego przedziału skali - 19% dochodu
    uzyskanego w danym miesiącu,
    2) za miesiące następujące po miesiącu, w którym dochód uzyskany od początku
    roku przekroczył kwotę, o której mowa w pkt 1 - 30% dochodu uzyskanego w
    danym miesiącu,
    3) za miesiące następujące po miesiącu, w którym dochód uzyskany od początku
    roku przekroczył kwotę stanowiącą górną granicę drugiego przedziału skali -
    40% dochodu uzyskanego w danym miesiącu

    Z tego na wprost wynika, że może powstać dwie /dziury/ zaliczkowe:
    np. wynagrodzenia za styczeń-maj są niższe od I progu, więc pomimo, że
    wynagrodzenie za styczeń-czerwiec ten próg przekroczy, to płatnik pobierze
    wg pierwszego wiersza z tabelki (19%), i dopiero w następnym miesiącu
    zastosuje % z drugiego wiersza, ale tylko od wynagrodzenia z tego miesiąca.
    Analogicznie przy przekroczeniu II progu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]