  • 1. Data: 2006-04-16 19:00:14
    Temat: Szpiegowska sprawa
    Od: "musta" <musta(usun)fa8@poczta.onet.pl>

    Mam w pracy kolege ktory strasznie marudzi jak to mu zle placa i nie starcza
    mu do pierwszego. Osobiscie wydaje mi sie ze sciemnia i robi do okola siebie
    PR ofiary.

    Ostatnio opowiedzial ze nie ma zadnych odliczen i ze zaplacil okolo 800zl
    fiskusowi. Pracuje na uowe o prace i skladki sa pobierane przez firme
    zgodnie z progami w danych miesiacach.

    Czy dalo by sie oszecowac ile jeczacy kolega zarabia :-)

    musta

  • 2. Data: 2006-04-16 19:33:22
    Temat: Re: Szpiegowska sprawa
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    musta <musta(usun)fa8@poczta.onet.pl> wrote:

    > Czy dalo by sie oszecowac ile jeczacy kolega zarabia :-)

    Za malo danych. Zapytaj od ktorego miesiaca zaczal dostawac mniej
    (osiagnal prog podatkowy) - to pozwoli oszacowac.

    a.

  • 3. Data: 2006-04-16 20:06:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    musta <m...@p...onet.pl> w

> [...]
    > zgodnie z progami w danych miesiacach.
    > Czy dalo by sie oszecowac ile jeczacy kolega zarabia :-)

    1000 na rękę.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2006-04-16 20:14:35
    Od: "musta" <musta(usun)fa8@poczta.onet.pl>

    > Za malo danych. Zapytaj od ktorego miesiaca zaczal dostawac mniej
    > (osiagnal prog podatkowy) - to pozwoli oszacowac.

    chyba mi glupio bedzie pytac bo to to juz moge z gazeta.pl policzyc wiec sie
    domysli.

    podwyzek u nas nie bylo od lat wiec jeszcze jedna dana cale 12 miesiecy
    pensja byla stala.

    i mysle ze kolega zarabia ponad 5k brutto wiec rozmawamy raczej o 3 progu.

    musta

  • 5. Data: 2006-04-17 07:48:26
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "musta" <musta(usun)fa8@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > okola siebie PR ofiary.
    >
    > Ostatnio opowiedzial ze nie ma zadnych odliczen i ze zaplacil okolo 800zl

    W roku czy w miesiącu?

  • 6. Data: 2006-04-17 08:53:16
    Od: "musta" <musta(usun)fa8@poczta.onet.pl>

    > W roku czy w miesiącu?

    doplacil w rocznym Picie.

  • 7. Data: 2006-04-17 09:27:34
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > doplacil w rocznym Picie.

    A z jakiego tytułu była ta dopłata?

    Zakład nie uwzględnił drugiego progu?
    Jeśliby tak było to by znaczyło żei zarabia około 4000 brutto miesięcznie.
    Do ręki ma jakieś 2500.

  • 8. Data: 2006-04-17 11:06:52
    Od: "musta" <musta(usun)fa8@poczta.onet.pl>

    Czy jezeli zaklad nalicza automatycznie progi to na koncowym rocznym PITcie
    nie powinno byc zadnej doplaty?

    Bo ja chyba zawsze musialem cos doplacic w kwietniu chyba ze mialem jakies
    ulgi.

    musta

  • 9. Data: 2006-04-17 11:30:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    musta <m...@p...onet.pl> w

> [...]
    > nie powinno byc zadnej doplaty?
    > Bo ja chyba zawsze musialem cos doplacic w kwietniu chyba ze mialem jakies

    Już tu raz zostało napisane:

    1. Zaliczki, o których mowa w art. 31, za miesiące od stycznia do grudnia, z
    zastrzeżeniem ust. 1a, wynoszą:
    1) za miesiące od początku roku do miesiąca włącznie, w którym dochód
    podatnika uzyskany od początku roku w tym zakładzie pracy przekroczył kwotę
    stanowiącą górną granicę pierwszego przedziału skali - 19% dochodu
    uzyskanego w danym miesiącu,
    2) za miesiące następujące po miesiącu, w którym dochód uzyskany od początku
    roku przekroczył kwotę, o której mowa w pkt 1 - 30% dochodu uzyskanego w
    danym miesiącu,
    3) za miesiące następujące po miesiącu, w którym dochód uzyskany od początku
    roku przekroczył kwotę stanowiącą górną granicę drugiego przedziału skali -
    40% dochodu uzyskanego w danym miesiącu

    Z tego na wprost wynika, że może powstać dwie /dziury/ zaliczkowe:
    np. wynagrodzenia za styczeń-maj są niższe od I progu, więc pomimo, że
    wynagrodzenie za styczeń-czerwiec ten próg przekroczy, to płatnik pobierze
    wg pierwszego wiersza z tabelki (19%), i dopiero w następnym miesiącu
    zastosuje % z drugiego wiersza, ale tylko od wynagrodzenia z tego miesiąca.
    Analogicznie przy przekroczeniu II progu.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2006-04-17 21:33:39