  • Data: 2004-04-19 07:16:58
    Temat: Re: Strata w DG a ubezpieczenie społeczne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 18 Apr 2004, GrP wrote:
    [...]
    >+ zdrowotne co miesiąc na DG) - czy w rozliczeniu rocznym całe zdrowotne z DG

    Źle.
    CAŁE ZDROWOTNE. Płacenie ubezpieczenia zdrowotnego nie wynika ani
    z przepisów podatkowych, ani a prawa gospodarczego i nie jest ono
    dzielone na "rodzaj źródła" :)
    Ustawa określa że w określonych przypadkach masz płacić zdrowotne,
    zaś inna ustawa (podatkowa) określa że możesz 7,75% odliczyć.
    No to:

    >+ wpisuję do Pit i dzięki temu o to zdrowotne obniża mi się podatek

    ...oczywiście :)

    >+ z Dg i z pracy etatowej?

    ..a tu też powyrzekam ;)
    Podatek jest JEDEN, WSPÓLNY, z SUMY różnych źródeł - masz tabelkę
    w PIT z podziałem na źródła, ale to co wyjdzie u spodu to już
    liczy się dalej ŁĄCZNIE :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)