eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiStawka za przejechane kilometryRe: Stawka za przejechane kilometry
  • Data: 2004-03-06 12:14:26
    Temat: Re: Stawka za przejechane kilometry
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]



    --
    PUH DeskTop
    Krzysztof Milner
    +48695425660
    +48774612376



    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:583958899.20040305194540@pik-net.pl...
    > Hello Krzysztof,
    >
    > Friday, March 5, 2004, 6:52:16 PM, you wrote:
    >
    > >> Mylisz się. Była kiedyś, gdy stawka wynosiła ok. 0.60 PLN a NoPb95
    > >> kosztowała 2.11 PLN/litr. Przy obecnej cenie benzyny brakuje na
    > >> amortyzację i naprawy.
    > >> Owszem - jeśli masz pracownika, który na giełdzie kupi strupieszałego,
    > >> zagazowanego Poloneza za 2000 PLN i potrafi sobie 'załatwić' przegląd
    > >> rejestracyjny - jemu się opłaci. Do 'samochodu' nie dołoży nic, jak się
    > >> rozsypie, to kupi kolejnego.
    > >> Jednak licząc normalnie - jest to proste zjadanie inwestycji.
    > > Nie rozumiem cię.
    >
    > Widzę.
    >
    > > U mnie pracownicy jeżdżą ok 4-5 tys km miesięcznie.
    > > Prosta kalkulacja:
    > > 5000km * 0,7692 (obecnie wzrosła jeszcze!) = 3846zł!!!!!!!!!1
    > > Za taką kwotę miesięcznie można kupić np Skodę Octavię z silnikiem
    Diesla
    > > 1.9 JTD który pali do 5 litrów!!!
    >
    > Pali 5 przy emeryckiej jeździe.

    Mam to wiem. Moje trasy to w 70% drogi szybkiego ruchu i autostrady.
    Przecież nie będę się rozwodził nad kosztami jazdy np tylko po mieście skoro
    na takich nie jeżdżą moi pracownicy, to chyba zrozumiałe. Na marginesie,
    teraz w zimie, na trasie, przy ok 140-150 km/h wychodzi 4.6-4.8 l/100km a w
    jeździe mieszanej (70% traza - 30% miasto) nigdy nie wyszedłem ponad 5.6
    litra. Chcesz to możesz dyskutować, tylko z kim? Masz taki samochód?

    > > i z tej kasy opłacić ratę miesięczną
    > > (przez 4 lata) + paliwo, przeglądy, OC, AC, garaż i jeszcze spokojnie
    wyżyć.
    >
    > 48 miesięcy * 5 kkm = 240 kkm
    > Gwarancja skończy się po max. 100 kkm i mniej więcej od tego momentu
    > samochody zaczynają się psuć.

    Dlatego dałem za wzór Octavie i to wcale nie najtańszą a nie Trabanta ;)

    > > Jak wy to liczycie. A żeby było śmiesznie to z tej kasy pracownik
    jeszcze
    > > nie zapłaci ani grosza podatku!!!
    > > Gdzie tu logika.
    >
    > Skoro jest tak dobrze, to dlaczego pracodawcy nie kupują samochodów
    > tylko wolą płacić pracownikom? Zastanów się...

    Właśnie się zastanowiłem i po 9 latach działalności kupuję własnie kilka
    samochodów bo po podliczeniu kosztów opłat dla pracowników wychodzą absurdy.

    Twoja argumentacja jest słuszna jedynie w wypadku tanich samochodów (np
    FIAT) i to benzynowych co żrą jak smoki ;) albo używanych 4-5 latków co już
    mają przejechane 150 tys km i dopiero zaczną się sypać. Jeśli jeszcze na
    dodatek twój pracownik jeździ do 1tys km miesięcznie to tez się z tobą
    zgodze bo stosunek kosztów sumy ubezpieczeń, garażowania, przeglądów itd
    jest zdecydowanie za wysoki w stosunku do robionych kilmetrów co w
    rzeczywisty sposób bardzo podnosi koszty eksploatacji w przeliczeniu na 1
    km. Jeśli natomiast pracownik jeździ już 3 tys km i więcej to proporcje te
    zmieniają sie drastycznie co łatwo wyliczyć.
    Tak więc temat jest względny, jak widać, a ja rozpartuję go z mojego punktu
    widzenia, czyli miesięcznych kilometrów na poziomie zdecydowanie powyżej
    3tys na jednego pracownika. Oczywistym jest, że nie opłaca się kupować
    samochodu firmowego dla pracownika jeśli ten jeździ poniżej nawet 2 tys km.
    Pozdrawiam


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1