  • Data: 2004-03-06 13:42:31
    Temat: Re: Stawka za przejechane kilometry
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W zeszłym roku kupiłem w promocji taką Octavkę w normalnym salonie Skody.
    Pełne 2 lata gwarancji a 3 rok z częściowym udział klienta. Tak czy siak
    nawet jeśli ten samochód po 4 latach byłby do zezłomowania (co jest raczej
    bardzo mało prawdopodobne - turbodiesel) to w wypadku płacenia pełnych
    kilometrów pracownikowi, to praktycznie, wliczając nawet
    OC+AC+paliwo+przeglądy+wszelkie inne koszty, to w rzeczywistym rozliczeniu
    nic ten samochód go nie kosztował a nawet zostawała miesięcznie całkiem
    niezła sumka i to z samych klimometrów. A jest jeszcze przecież wypłata.
    Podałem tylko jaskrawy przykład bo akurat taki samochód mam, ale można
    przeciez kupić coś tańszego i równie ekonomicznego za np 50tys zł, wtedy
    zysk dla pracownika jest jeszcze większy.
    Niestety ten zysk (dla pracownika ;) niedługo się skończy bo za drogo
    wychodzi. Bardziej opłaca mi się wziąć nawet 3-4 samochody w leasingu i dać
    jako firmowe niż płacić tyle co miesiąc pracownikom. Dla mnie rachunek jest
    prosty i nie rozumiem innych wypowiedzi osób twierdzących, że nawet obecna
    stawka to "kapitalistyczny wyzysk". Do momentu gdy pracownicy jeździli do
    2tys km jakoś dźwigałem te koszta ale teraz, gdy od kilku miesięcy ilość km
    wzasta o ok 100% to już w ogóle się nie kalkuluje (dla pracodawcy) i wolę
    leasing (podkreślam, dobrych i ekonomicznych) samochodów niz płacenie za
    używanie prywatnych samochodów w firmie. Zysk jest nie tylko w pieniądzach
    ale i w prestiżu firmy, w której wszyscy pracownicy jeżdżą nowiutkimi
    samochodami wożąc na nich reklamę firmy. A po 4 latach nadal mam te
    samochody na własność i mogę je sprzedać i kupić nowe. Ekonomia.

    Pozdrawiam
    KM