    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Stawka 0% i VAT7
    Date: Fri, 25 Apr 2003 08:49:01 +0200

    > Latet coś od rana wyrażnie kombinujesz w zakupie Vat odliczasz na raty ?co
    > faktury ?

    Nie, nie... niczego na zadne raty nie kupuje i nie odliczam :-)

    > Rzeczywiście sprzedając samochód w zwolnieniu przy dużej sprzedaży
    > zwolnionej mało odliczysz Vat w miesiącu.Pozostaje kwestja wpisu czy
    zakupy
    > wszystkie dotyczą zwolnionej czy jednak opodatkowanej.

    No, to ciekawe pytanie jest!
    Skoro normalnie produkuje same uslugi 22% (ustawodawca jest tak mily
    ze w kolejnych nowelizacjach nadaje vat22% wczesniej "ZW" uslugom,
    ktore akurat ja wykonuje :-),
    to sobie normalnie *wszelkie* zakupy opodatkowane pisze do
    "dotycza sprzed. opodatkowanej".

    Nie wiem jak to interpretowac...... zakupy sluza mojej dzialanosci
    uslugowej......
    a nie sprzedawaniu samochodu...... ale z drugiej strony...... wiekoszc
    moich wydatkow dotyczy utrzymania samochodu (jest troche tych napraw).....
    Moglbym pomyslec, ze to wydatki sluza sprzedazy samochodu, ktora
    kiedyc nastapi i bedzie "ZW", ale wiele juz razy tu pisano, ze to sie
    wszystko liczy tylko w ramach danego miesiaca.

    Na pewno w miesiacu, w ktorym sprzedam auto - wydatki zwiazane
    z samochodem (np. jakis ostatni przeglad, ostatnie naprawy, myjnia)
    wpisze do "dotycza zw i opodatkowanej.
    Hmm.. a moze w ogole powinny to byc zakupy sluzace tylko
    sprzedazy "ZW" - bo defacto tak jest - po to myje samochod,
    aby lepsze wrazenie zrobil na kupujacym. :-)
    No ale skoro normalnie (teraz) myjnię licze jako zwiazane z opodatk......
    Paranoiczne sie to robi........ :-/

    P.S.
    Jesli ktos (vatman!) ma jakies zakupy vat-22%, ale ewidentnie zwiazne
    ze sprzedaża "ZW" - to oczywiscie nie uwzglednia ich wcale na VAT-7.
    Ale czy w ogole powinien je wpisywac do ewidencji zakupow?
    Jak tam patrze na ta ksiege, to nie bardzo widze miejsce na cos takiego.

    Dzieki,

    latet