  • Data: 2003-04-25 22:15:17
    Temat: Re: Stawka 0% i VAT7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Apr 2003, Latet wrote:
    [...]
    >+ Przy okazji - czy mi sie zdaje, czy na VAT-7 roi sie od błędów?

    Nie zdaje ci się: co najmniej jeden wykazano (niemożliwość
    wyliczenia zgodnie z ustawą przypadku kiedy koszty dotyczą co
    najmniej 2 "składników przychodowych" o *różnych* współczynnikach
    sprzedaży opodatkowanej do zwolnionej).

    >+ Np. - w opisie do pola 58:
    >+ "Jesli kwota z poz. 19 jest mniejsza od 0........".
    >+ a przeciez w poz. 19 wpisuje sie wartosc netto sprzedazy "ZW",
    >+ wiec albo tam jest 0 albo liczba dodatnia - nigdy ujemna!

    No to przejrzyj ostatnie 3 tygodnie grupy a się zdziwisz ;>
    Był post o najoczywistszym przypadku: kwota korekt (zwrot
    towarów) była wieksza od sprzedaży. Jak nie obrócić to
    wychodzi ujemna sprzedaż :)

    >+ Z kolei:
    >+ opisy do pól:49/50 - 53/55:

    A to prawda :)

    >+ P.S.
    >+ Normalnie nie mam sprzedaży nieopodotkowanej.
    >+ Ale jak sprzedam samochod (EST), kupiony bez VAT-u,
    >+ to chyba mi sie nagle pojawi sprzedaz "ZW" i bede
    >+ to musial wpisac w pole 19?

    Prawdę mówiąc - sam nie wiem.
    Popatrz jednak na to tak: ustawa zobowiązuje cię do rozdzielenia
    kosztów na związane z poszczególnymi rodzajami DG, czyli:
    a. osobno koszty związane ze sprzedażą "zw" samochodu
    b. osobno koszty związane ze sprzedażą opodatkowaną
    c. osobno koszty "ogólne" (i do "proporcji")

    I teraz:

    >+ Proporcja w takim miesiącu bedzie wybitnie na korzysc
    >+ sprzedazy "ZW" wiec pewnie znikomą czesc vat do odliczenia
    >+ wygeneruje.....
    >+ Czy wiec dobrze myslę, ze ew. inne wydatki z vatem,
    >+ powinienem odlozyc na inny miesiac, niz miesiac sprzedazy
    >+ samochodu?

    A to zależy co za wydatki. Jak ewidentnie "b"...
    Niemniej - ktoś to co powyżej określał mianem "wachlowania
    wskaźnikiem"[1] :) i chyba jest to najprostsze.

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] - ściślej, to "wachlowanie" polega na zaliczeniu VATu do
    odliczenia we właściwym miesiącu. Ustawa jasno stanowi że
    "w miesiącu lub miesiącu następnym"... Ktoś każe ci koszt
    (inny niż "media" i korekty faktur) zaliczać do odliczenia
    VAT "zaraz i na wczoraj" ? ;)