  • Data: 2003-04-25 06:21:04
    Temat: Re: Stawka 0% i VAT7
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teraz wiem mniej niz do tej pory ;-)))

    Moja znajoma miala niedawno tel. z US w sprawie zlozonego VAT-7.
    Urzedniczce jakos sie nie moglo zgodzic Netto z podatkiem
    - tzn. podatek byl dziwnie maly w stosunku do Netto.

    Znajoma wyjasnila - "bo tam bylo bardzo duzo zakupow w stawce 0%".
    Urzedniczka - "Aha, to w porzadku".

    Poniewaz przy okazji byl to "mój" urzad skarbowy, to się tego trzymam
    i spokojnie wpisuje 0%-vatowe do sumy.

    Takie wpisywanie wynika z rozumienia wprost objasnień na VAT-7:
    pole 53/55: "OPODATKOWANE zakupy towarow..........."
    A przecież te 0% to są opodatkowane, w odróznieniu od tych "ZW".

    Przy okazji - czy mi sie zdaje, czy na VAT-7 roi sie od błędów?

    Np. - w opisie do pola 58:
    "Jesli kwota z poz. 19 jest mniejsza od 0........".
    a przeciez w poz. 19 wpisuje sie wartosc netto sprzedazy "ZW",
    wiec albo tam jest 0 albo liczba dodatnia - nigdy ujemna!

    Z kolei:
    opisy do pól:49/50 - 53/55:
    "Opodatkowane zakupy towarow i uslug zaliczanych do srodkow trwalych"
    "Oposatkowane zakupy towarow pozostalych........".

    Hmmm.... moze i istnieją usługi zaliczane do środków trwalych,
    ale na pewno istnieją usługi nie będące srodkami trwalymi,
    a ten opis tego nie uwzglednia!

    P.S.
    Normalnie nie mam sprzedaży nieopodotkowanej.
    Ale jak sprzedam samochod (EST), kupiony bez VAT-u,
    to chyba mi sie nagle pojawi sprzedaz "ZW" i bede
    to musial wpisac w pole 19?
    Proporcja w takim miesiącu bedzie wybitnie na korzysc
    sprzedazy "ZW" wiec pewnie znikomą czesc vat do odliczenia
    wygeneruje.....
    Czy wiec dobrze myslę, ze ew. inne wydatki z vatem,
    powinienem odlozyc na inny miesiac, niz miesiac sprzedazy
    samochodu?
    No bo chyba sprzedazy samochodu nie musze rozkladac
    w ksiegowosci na jakies raty - analogicznie do jego zakupu?

    Dzieki,

    latet