  • Data: 2003-05-14 13:05:59
    Temat: Re: Środek trwały...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Damian napisał:

    > Pewnie masz na myśli czas użytkowania danej
    > rzeczy, czy jak to się tam fachowo nazywa?

    Środkiem trwałym jest każda rzecz której przewidywany czas uzytkowania
    jest dłuższy niz jeden rok. Wartośc nie ma nic do rzeczy.
    Ustawa pozwala jednak nie zaliczac do środków trwałych reczy poniżej
    wartości 3500zł.
    Innymi słowy - cos co kosztuje mniej niz 3500 jest środkiem trwałym
    jeżeli ma przewidywany czas uzytkowania dłuższy niż 1 rok, tyle że
    przepisy pozwalaja nam "udawać" że srodkiem trwałmy ta rzecz nie jest.

    Inna sprawa to kwestia zaliczenia takiej rzeczy do kosztów jednorazowo
    jak zwykły koszt, jednorazowo z wpisem do EŚT (amortyzacja jednokrotna)
    lub poprzez klasyczna amortyzację stopniową którąś z dozwolonych metod.

    A więc nie jest kwestia czy coś jest ŚT ale czy podlega wpisowi do EŚT i
    amortyzacji.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk