  • Data: 2003-05-14 13:37:42
    Temat: Re: Środek trwały...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Damian napisał:

    > Witam,
    >
    > czyli kupując komputer o wartości poniżej 3500 netto, nie muszę go
    > ewidencjonować jako środek trwały, tylko mogę go zwyczajnie
    > wrzucić w koszty.
    > W takim razie, w jakim przypadku uzasadnione jest ewidencjonowanie,
    > w środkach trwałych, rzeczy o wartości <3500?

    Po pierwsze - jeżeli jestes na KPIR (jak sądzę) to ten komputer musisz
    wrowadzic i tak do ewidencji wyposażenia jeżeli będzie kosztował więcej
    niz 1500zł.
    Kiedy zamkniesz działalnośc od wyposażenia płacisz podatek - wlicza sie
    je do remanentu końcowego - środków trwałych nie wlicza się.

    Inne przyczyny sa natury barzdeij praktycznej - np. chcesz bankowi
    pokazac majątek - a w EŚT pustki bo wszystko albo w wyposazeniu albo w
    zwykłych kosztach. A tak widac że firma cos ma. :-) jakie by to nie były
    duperelki.

    A w ogóle jestem zwolenniczka wpisywania do EŚT tego co obiektywnie jest
    środkiem trwałym bez względu na wartośc (no bez przesady, mam od 4 lat
    ten sam dziurkacz za 20zł ale w EŚT nie figuruje ;-)).
    Ale to juz kwestia ideolo :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk