eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż zdjęć stock USA a zaksięgowanie ich w polskich przepisać ?? › Re: Sprzedaż zdjęć stock USA a zaksięgowanie ich w polskich przepisać ??
  • Data: 2007-05-28 14:17:38
    Temat: Re: Sprzedaż zdjęć stock USA a zaksięgowanie ich w polskich przepisać ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 28 May 2007, ajt wrote:

    > W wielu przypadkach w skład kwoty wchodzą jeszcze jakieś grosze z tzw.
    > referalsów, a to już bardziej pod reklamę albo jeszcze coś innego podchodzi,
    > więc jeśli już, to należałoby jakoś to rozdzielić :)

    Primo - można się zgodzić, ze jeśli tak przyjąć, to wypada rozdzielić :)
    Natomiast pozostaje pytaniem czy trzeba rozdzielać.
    Podyskutuję!
    Popatrzmy na to tak: organizator zamawia u grafika plakat, płatny
    "od złotówki przychodu". Albo płatny na określoną sumę, plus
    prowizja "od przychodu" u organizatora.
    Czy na klasyfikację przychodu u grafika ma wpływ fakt, ze organizator
    plakat wykorzystuje na wystawie (i kasuje "za oglądanie") bądź też
    używa w celach reklamowych (i przychodem są własne wpływy z reklamowanej
    działalności, bądź w przypadku reklamy na czyjeś zlecenie - wynagrodzenie
    za reklamę)?
    IMO - nie.
    Twórca plakatu *nadal* kasuje "za utwór"!
    To czy *korzystający* z utworu kasuje swoich klientów za oglądanie czy
    za reklamę jest już drugorzędne. Grafik w opisie nie organizuje ani
    wystawy ani reklamy!

    IMVHO w opisywanym przypadku mamy podobny układ: grosze z referalsów
    IMHO nie stanowią oddzielnego dochodu, są częścią składową przychodów
    z "utworu".
    Co przemawia przeciw?
    Fakt, że *pierwotnym* źródłem pieniędzy jest reklamodawca?
    No to wyskakuję z grafikiem który "sprzedał plakat na reklamę" :) - a co
    jego to (podtkowo) obchodzi, że nabywca plakat przeznaczył na taki cel?

    pzdr, Gotfryd