eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż zdjęć stock USA a zaksięgowanie ich w polskich przepisać ?? › Re: Sprzedaż zdjęć stock USA a zaksięgowanie ich w polskich przepisać ??
  • Data: 2007-05-28 16:24:24
    Temat: Re: Sprzedaż zdjęć stock USA a zaksięgowanie ich w polskich przepisać ??
    Od: ajt <a...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):
    > IMVHO w opisywanym przypadku mamy podobny układ: grosze z referalsów
    > IMHO nie stanowią oddzielnego dochodu, są częścią składową przychodów
    > z "utworu".
    > Co przemawia przeciw?
    > Fakt, że *pierwotnym* źródłem pieniędzy jest reklamodawca?
    > No to wyskakuję z grafikiem który "sprzedał plakat na reklamę" :) - a co
    > jego to (podtkowo) obchodzi, że nabywca plakat przeznaczył na taki cel?

    Ale trochę o co innego chodzi :)
    Jest sobie strona, na której można kupić m. in. moje zdjęcia, ale jak
    klikniesz w link do mojej galerii tamże (który mogę zamieszczać np. w
    podpisie, albo gdzieś na swojej stronie, ale teraz go nie podaję, żeby
    ktoś mnie tu zaraz o jakiś spam nie posądził) i się zarejestrujesz jako
    fotograf, dostanę za to np. 1$, a jeśli zostaniesz ich klientem, dadzą
    mi 5$ :)
    Te pieniądze potem przyjdą razem z kasą za zdjęcia. Ja i tak to
    przepuszczam przez działalność i mam rzeczywiste koszty uzyskania, a nie
    50%, więc mi wisi czy to z praw czy z reklamy, ale jakbym mógł te 50%
    stosować, to wypadałoby rozdzielić.
    Zresztą teoretycznie może się zdarzyć ktoś, kto w ogóle zdjęć nie będzie
    sprzedawał i tylko na poleceniach będzie zarabiał. Coś jak reklama w
    google adsense :)
    Andrzej
    www.album.radom.pl