    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż towaru bez udokumentowanego zakupu
    Date: Wed, 09 May 2012 20:35:45 +0200

    > Żle ujałem - rzeczywiscie, "sprzedać to co dostałem" mogę,
    > bo domniemuje się że nabyłem licencję.

    Ale jaką licencję? Masz książkę, to ją sprzedajesz. Tak działają
    antykwariaty i jakoś nikt nie mówi, że nielegalnie.

    > Tylko w omawianym przypadku jest mały drobiazg: jak ja
    > wykażę, że nabyłem "egzemplarz" *odpłatnie*, skoro nie
    > ma przeszkód aby licencja zawierała warunek nieodpłatnosci?

    Nie wiem, nawet jak dostałeś ją od tego wykładowcy na uczelni gratis, to
    chyba możesz sprzedać.

    > IMO, dokonujac sprzedaży "utworu" w ramach DG, muszę mieć
    > "papier" na jego nabycie.

    No w sumie antykwariaty mają papier na nabycie od ludzia. Pokręcone to
    prawo autorskie. Dla mnie książka jest książka i już. Tak jak drzwi,
    nóż, samochód i inne coś. Taka zresztą była na mój gust intencja cefa...
    A że tak nieszczęśliwie palnął o tym skrypcie, który gdzieś zahacza o PA...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek