  • Data: 2012-05-09 22:25:18
    Temat: Re: Sprzedaż towaru bez udokumentowanego zakupu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale jaką licencję? Masz książkę,

    ...wraz z licencja na korzystanie. Tak wynika z art.65 PA.

    > to ją sprzedajesz. Tak działają antykwariaty
    > i jakoś nikt nie mówi, że nielegalnie.

    Przecież nie mówię.
    Art.51 PA, przy okazji przyznaję że wspomniane zastrzeżenia
    do tezy:

    > Nie wiem, nawet jak dostałeś ją od tego wykładowcy na uczelni gratis,
    > to chyba możesz sprzedać.

    ...wysunałem bezzasadnie. W ustawie jest o "obrocie" (z wyłaczeniem
    najmu i uzyczenia), więc darowizna się nie różni od sprzedaży.

    "Skrypt" zle zinterpretowałem, przyjmujac a priori ze chodzi
    o jakis kod języka komend, a tym samym "powielenie" i inne
    takie, mea culpa.

    > No w sumie antykwariaty mają papier na nabycie od ludzia.

    ...a na "przekwalifikowanie", bo przecież nie nabycie od
    samego siebie, procedury nie ma.
    Formalnie jest to układ podobny do wspomnianego przez
    kogos "posiadanych osobiscie" pamiatek rodzinnych: taka
    sprzedaż nie jest "prowadzeniem DG".

    > Pokręcone to prawo autorskie.

    Też.
    Ale podatkowe i gospodarcze nie mniej.
    Zródło leży zreszta jeszcze głębiej: braki w możliwosci prowadzenia
    "osobiscie" różnych procedur w sposób uproszczony, chocby odpowiednika
    stowarzyszenia, ale bez formalizmu i CIT (wystarczałaby ewidencja
    podobna do KPiR z wykazaniem że wydatki celowe sa pokryte
    z dochodami, zas nadwyżka leży do ew. wykorzystania przez
    "składkowiczów" i tyle).
    No to i "wprowadzenia majatku osobistego do DG", za wyjatkiem
    ST, wzięli i nie opisali.
    I martw się sam podatniku, jak masz dzikie fanaberie w stylu
    sprzedania sprzętu, który wieki temu poskładałes przed założeniem
    DG :>

    pzdr, Gotfryd