  • Data: 2012-05-09 16:54:47
    Temat: Re: Sprzedaż towaru bez udokumentowanego zakupu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 May 2012, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > E tam, spora część Allegro i działające od lat antykwariaty są niby
    > bezprawne?

    Żle ujałem - rzeczywiscie, "sprzedać to co dostałem" mogę,
    bo domniemuje się że nabyłem licencję.
    Tylko w omawianym przypadku jest mały drobiazg: jak ja
    wykażę, że nabyłem "egzemplarz" *odpłatnie*, skoro nie
    ma przeszkód aby licencja zawierała warunek nieodpłatnosci?
    Jesli zas, jak to niektórzy ujmuja, "okradam autora",
    a z braku tekstu umowy tak jest by default, to powołac
    się pozostaje na art.2.1.4 UoPDoOF :)

    IMO, dokonujac sprzedaży "utworu" w ramach DG, muszę mieć
    "papier" na jego nabycie.
    Akurat nie wyklucza to możliwosci nabycia owego "papieru"
    teraz, mimo że skrypt mam od lat (i dlatego IMVHO przykład
    ze skryptem, badz dowolnym innym przypadkiem w którym
    w rachubę wchodza prawa majatkowe, jest zły: mimo że
    mam tresć, nie jest to tożsame z posiadaniem prawa
    do rozporzadzania, to prawo mogę i powinienem nabyc
    przed sprzedaża i tylko tyle, zas problemem z watku
    jest wejscie w posiadanie "kiedys tam").

    pzdr, Gotfryd