  • Data: 2009-09-11 10:17:41
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu firmowego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Sep 2009, DaNsOuNd wrote:

    [...]
    > wychodzi że o to właśnie chciałem zapytać :)

    :)

    > ale to nie jest samochód osobowy przynajmniej z podatkowego punktu widzenia.
    > Czyli rozumiem ze powinienem go sprzedać na fakturę ale bez VAT? (własnie -
    > zwolniony czy stawka 0%??)

    Jako, że chwilowo informacja o "VAT-1" nic mi nie mówi, to spytam, czy
    w momencie zakupu był VAT (a jak rozumiem - prawo do odliczenia miałeś,
    będąc już podatnikiem).
    Jeśli zakup był "zw", to i sprzedaż będzie "zw", jak zakup był z VATem
    (i przysługiwało odliczenie) to sprzedaż będzie z 22% VAT.
    Wyjątek dotyczy tylko "osobówek" :)

    pzdr, Gotfryd