  • Data: 2009-09-11 06:30:52
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu firmowego
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Intrygujące: jak? (w jakiej formie *zgłoszony* *w US* *do działalności*,
    > bo nie mam pojęcia co możesz mieć na myśli, o ile można zrozumieć
    > pośrednio "zgłoszenie" w roli deklaracji PCC, to "na DG"... nijak,
    > przecież obowiazku prowadzenia ewidencji PCC już nie ma! - a nawet
    > jak była, to AFAIR nie było obowiązku *zgłaszania* jej do US)

    Zgłoszony w formie zaświadczenia o Vat-1 i zxerowali sobie umowę K/S,
    oryginał ostemplowując obficie.

> [...]
    > Na pytanie czy "na fakturę" (w zakresie DG) czy "na rachunek" (wystawiany
    > do umowy *poza* DG) odpowiedź zależy od aktualnego statusu samochodu.
    > A "zgłoszenie do US" jest co najwyżej operacją dziwną, nie ma jednak
    > nic do tego np. czy i jak został on zaliczony do majątku ujetego
    > w DG.
    > Czy jest ewidencjonowany w WST, a jeśli był i został wykreślony - to ile
    > lat upłynęło? W UoPDoOF jest wyraźna cezura: 6 lat, nie sprawdzałem
    > nigdy jak to się "przenosi" na ryczałt, bo być może dla ryczałtu nie
    > przewidziano możliwości wyjęcia z wykazu.

    Jest wpisany w EST od lat dwóch.

    > To też jest dziwne pytanie, naprawdę :]
    > Z definicji (w ustawie o cenach), o ile nie zastrzeże się wyraźnie
    > inaczej i co wolno zrobić tylko wobec niekonsumenta (czyli
    > przy sprzedaży "dla ludzi" tego robić *nie wolno*) "cena"
    > oznacza cenę brutto.
    > Czy może chciałeś spytać, czy cena będzie zawierała VAT, bo to
    > zupełnie inne pytanie? ;)

    wychodzi że o to właśnie chciałem zapytać :)

    > Nie - sprzedaż samochodów osobowych jest zwolniona, niedawno
    > sprawdzałem, a jako że był kupowany "na rachunek" (czyli bez
    > możliwości odliczenia VAT) to i korekta VAT (odliczonego) nie
    > wchodzi w rachubę, czyli kwestię *kwoty* VAT można sobie
    > odpuścić (niezależnie od statusu samochodu).

    ale to nie jest samochód osobowy przynajmniej z podatkowego punktu
    widzenia. Czyli rozumiem ze powinienem go sprzedać na fakturę ale bez
    VAT? (własnie - zwolniony czy stawka 0%??)

    Postroofki
    DaN

    --
    nick......: DaNsOuNd