    From: "owp" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż nie materialna, a VAT
    Date: Tue, 29 Mar 2005 18:06:34 +0200

    > tzn. podatnik vat - wtedy w RP nie podlega
    >
    > nie musisz posługiwać się vat ue, wystarczy zwykły. Jeśli usługa nie
    > podlega
    > opodatkowaniu w RP, wystawiasz fakturę bez vat, z adnotacją, że nabywca
    > rozliczy podatek vat.

    Tzn. że klient sam musi zapłacić podatek VAT u siebie ?
    Czy tak samo jest jeśli ja (jako DG) kupię coś w UE? Jak mam zapłacić ten
    podatek, jak US może dojść, że coś kupiłem zagranicą ?

    >Nawet jeśli usługa nie podlega opodatkowaniu w RP,
    > zachowujesz prawo do odliczenia vat od zakupów i usług związanych z ta
    > usługą na takich samych zasadach jak przy usługach podlegających
    > opodatkowaniu w RP.

    Czyli jeśli moja działalność opiera się wyłącznie na takich transakcjach, to
    dostanę zwrot VATu ?
    Jeszcze nie mam DG, dopiero się przymierzam i chcę działać na rynku włoskim,
    stąd moje pytania.

    owp