  • 1. Data: 2005-03-28 08:12:29
    Temat: Sprzedaż nie materialna, a VAT
    Od: Jarek <brak@adresu_email.com>

    Witam!

    Jak wygląda sprzedaż nie materialna np. domen, ebooków etc. w kontekscie
    VAT.
    Gdzie - sprzedawca: firma (DG) z VAT UE

    Kupujący:
    a) osoba/firma w PL - tu 22 %
    b) firma w UE
    c) osoba prywatna w UE
    d) firma/osoba prywatna spoza UE (np. USA)

    Przepraszam z góry jeśli pytanie jest zbyt banalne.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-29 07:23:29
    Temat: Re: Sprzedaż nie materialna, a VAT
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "Jarek" <brak@adresu_email.com> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Jak wygląda sprzedaż nie materialna np. domen, ebooków etc. w kontekscie
    > VAT.
    zakładam,że te usługi mieszczą się w katalogu usług elektronicznych
    > Gdzie - sprzedawca: firma (DG) z VAT UE

    > Kupujący:
    > a) osoba/firma w PL - tu 22 %
    > b) firma w UE

    tzn. podatnik vat - wtedy w RP nie podlega
    > c) osoba prywatna w UE
    podlega w RP
    > d) firma/osoba prywatna spoza UE (np. USA)
    w RP nie podlega

    nie musisz posługiwać się vat ue, wystarczy zwykły. Jeśli usługa nie podlega
    opodatkowaniu w RP, wystawiasz fakturę bez vat, z adnotacją, że nabywca
    rozliczy podatek vat. Nawet jeśli usługa nie podlega opodatkowaniu w RP,
    zachowujesz prawo do odliczenia vat od zakupów i usług związanych z ta
    usługą na takich samych zasadach jak przy usługach podlegających
    opodatkowaniu w RP.
    > Przepraszam z góry jeśli pytanie jest zbyt banalne.

    > Pozdrawiam
    pozdrawiam również

  • 3. Data: 2005-03-29 16:06:34
    Od: "owp" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > podlega
    > opodatkowaniu w RP, wystawiasz fakturę bez vat, z adnotacją, że nabywca

    Tzn. że klient sam musi zapłacić podatek VAT u siebie ?
    Czy tak samo jest jeśli ja (jako DG) kupię coś w UE? Jak mam zapłacić ten
    podatek, jak US może dojść, że coś kupiłem zagranicą ?

> [...]
    > zachowujesz prawo do odliczenia vat od zakupów i usług związanych z ta
    > usługą na takich samych zasadach jak przy usługach podlegających

    Czyli jeśli moja działalność opiera się wyłącznie na takich transakcjach, to
    dostanę zwrot VATu ?
    Jeszcze nie mam DG, dopiero się przymierzam i chcę działać na rynku włoskim,
    stąd moje pytania.

    owp

  • 4. Data: 2005-03-30 07:54:41
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "owp" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tzn. że klient sam musi zapłacić podatek VAT u siebie ?

    przypuszczam że rozwiązania są takie same jak u nas w przypadku zakupu z
    UE - podatek należny staje się jednocześnie naliczonym, więc wychodzi na
    netto

    > Czy tak samo jest jeśli ja (jako DG) kupię coś w UE? Jak mam zapłacić ten
    podatek,

    nikomu go nie płacisz, ale rozliczasz w swoich dokumentach -
    należny=naliczony

    jak US może dojść, że coś kupiłem zagranicą ?

    > Czyli jeśli moja działalność opiera się wyłącznie na takich transakcjach,
    > dostanę zwrot VATu ?

    tak, jeśli dobrze pamietam - w terminie 60 dni. musisz tylko razem z
    deklaracją złozyć wniosek o zwrot

    zyczę powodzenia

  • 5. Data: 2005-03-30 11:23:32
    Od: Jarek <brak@adresu_email.com>

    Witaj!

    Dzieki bardzo za odpowiedz. Trochę mi się rozjaśnilo :)

    Czyli w przypadku kontrahenta firmy musi on mieć swój numer VAT EU
    aby mógł dostać usługę w cenie netto ? Jeśli nie ma to musi VAT być
    odprowadzony w PL?

    Pozdrawiam Adam.

  • 6. Data: 2005-03-30 13:24:24
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

> [...]
    >
    > Czyli w przypadku kontrahenta firmy musi on mieć swój numer VAT EU
    > aby mógł dostać usługę w cenie netto ? Jeśli nie ma to musi VAT być

    tak
    w pierwszym przypadku jego numer vat umieszczasz na fakturze i nie
    wykazujesz jej w deklaracji vat

    > Pozdrawiam Adam.
    pozdrawiam również

  • 7. Data: 2005-04-01 21:33:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Mar 2005, owp wrote:

    >+ jak US może dojść, że coś kupiłem zagranicą ?

    http://groups.google.pl/groups?selm=cvkm22%24re9%241
    %40inews.gazeta.pl
    [pisownia oryginalna]
    "....to że Pan i każdy inny nie biegał do urzędu aby pałcić wcale
    mnie nie dziwy bo sam też bym nie biegał pech tylko w tym że nikt nie
    przewidział że po wejœciu Polski do Uni urzędy wymieniš sobie odrazu
    dokumenty"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)