    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Sprzedaż mieszkania bratu
    Date: Tue, 30 Aug 2011 10:23:14 -0500

    On 8/30/2011 6:15 AM, Dominik & Co wrote:
    > W dniu 30-08-2011 12:32, witek rzecze:

    > A co tu jest do "bronienia"? Fakt, jak kto
    > głupi powie, że "chciał, żeby siostra..." to sam sobie winien ;-)

    no właśnie.
    albo siostra powie

    > US może sobie rzucać argumentami do woli,

    ano może i niestety skutecznie

    że wie lepiej ode mnie,
    > co było moją intencją. Niech to udowodni (np. przedstawi dowód z
    > podsłuchu rozmowy, w której umawiam się z siostrą "że jej dam
    > żeby ona dała"). Nie ma? Spadać na drzewo.

    no niestety to nie sąd i to tak nie działa.

    dostaniesz pisemko z US, ze naliczyli podatek w wysokosci xy zlotych
    płatnych w ciągu 14 dni.
    I niestety będziesz mógł spadać na drzewo.
    Podatek jest wymagany nawet jak nie mają racji.

    Nie takich jak ty udupili. vide JCC.

    > Ja zawsze będę twierdził, że moją intencją było obdarowanie siostry.
    > Bez _żadnych dodatkowych warunków_. Nic więcej US się ode mnie
    > nie dowie :-) A obdarowany może przecież swobodnie dysponować
    > tym majątkiem, bo przecież już jest _jego_ (jej). Jakby nie mógł
    > swobodnie dysponować, to właśnie wtedy nie byłaby to darowizna
    > (bo byłby jakiś warunek) :-)

    jak wyzej.
    podpisany przez siostre protokół stwierdza, ze siostra wiedziała, ze
    mieszkanie ma przekazać dalej.
    Nie takie rzeczy potrafia od ludzi wyciągnąć.