eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiSprzedaż części wyposażenia. › Re: Sprzedaż części wyposażenia.
  • Data: 2004-07-09 20:18:04
    Temat: Re: Sprzedaż części wyposażenia.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Fri, 9 Jul 2004, emssik wrote:
    [...]
    >+ > Możesz podać link do groups.google z ową sugestią ?
    >+ > Sugeruję iż na grupie były wypowiedzi że jest to czasami DOPUSZCZALNY
    >+ > sposób księgowania (jak ktoś *już* zapisał do "handlowych"), a nie
    >+ > że obowiązujący albo zalecany !
    >+
    >+ Ależ proszę bardzo Panie Gotfrydzie, to była Pana własna wypowiedź, więc
    >+ pozwolę ją sobie wkleić w całości...
    [...]
    >+ >+ Sytuacja identyczna, kupione podzespoły, wprowadzone jako towar w KPiR,
    >+ >+ składam z nich komputer (wartość < 3500) i wprowadzam go do EW.

    No i to jest wyjasnienie.
    Zakup został JUŻ wpisany jako TH - i pytaniem było czy WOLNO
    go przeksięgować, czy (jeśli nie wolno) należy robić korekty
    w KPiR.
    Zgodnie z sugestiami Orki oraz moimi dedukcjami uważam że wolno w takim
    przypadki NIE dokonywać korekty, lecz "po prostu przeksięgować" z jednej
    kolumny do drugiej.
    Oczywiście trochę bardziej się komplikuje jeśli wyjdzie "ST", bo trzeba
    (IMO) wyksięgować z handlowych i już w osobnej linijce zaksięgować
    amortyzację (całą: <3500 zł lub część dla pozostałych).

    Zauważ: uważam że *wolno* a nie że *należy*.

    I oczywiście przeksięgowania (lub wyksięgowania) należy dokonać
    *przed* "zmianą przeznaczenia", bo jak kontrola zastanie element
    wpisany do TH w stanie dającym się opisać jako "ST w budowie"
    i nie przeksięgowany to IMHO ma prawo się czepiać o "próbę zawyżenia
    kosztu".

    [...]
    >+ I teraz mam sytuacje odwrotną, jeden taki podzespół chcę sprzedać. Rozumiem
    >+ zatem, że NIC nie musze przeksięgowywać, tylko normalnie wystawić fakturkę
    >+ i tyle.

    Nie inaczej. Na grupie były w tym zakresie jedynie dyskusje czy powinna
    to być rubryka "sprzedaż" czy "inne dochody", ale w tej sprawie jestem
    chwilowo za bardzo skołowany żeby zająć stanowisko :)

    >+ (Podzespół nie należy do Środka Trwałego, tylko jest częścią większego
    >+ Elementu Wyposażenia).

    IMHO nie zaszkodzi w "papierze" dotyczącym owego wyposażenia (o ile
    taki jest, np. f-ra zakupu) *lub* na kopii f-ry sprzedaży dopisać
    wyjaśnienie co to za element i skąd się wziął.
    Jak ci za trzy lata przyjdzie kontrola i spyta dlaczego sprzedajesz
    towary nie przyjęte w zakupach to IMO lepiej umieć rzeczowo i szybko
    udzielić odpowiedzi niż plątać się w zeznaniach :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1