  • Data: 2006-07-25 21:45:04
    Temat: Re: Sprzedaż bez umowy a podatek
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 25-07-2006 o 23:03:55 Statystyczny Internauta
    <s...@o...pl> napisał:

    > Witam,
    >
    > Chciałbym przez internet kilkakrotnie świadczyć pewną drobną usługę.
    > Wolałbym, żeby wszystko było załatwione zgodnie z prawem, a podatek -
    > odprowadzony. Czy mogę nie wymagać od klientów podpisania umowy (czyli
    > zawrzeć umowę ustną) o dzieło/zlecenia (nie mam działalności gosp.) i
    > bez dodatkowych formalności wpisać to do PITa po zakończeniu roku? Jeśli
    > tak - w jakim terminie powinienem odprowadzić podatek? I o ile sytuację
    > zmienia to, czy klient (zamawiający moją usługę) jest osobą fizyczną lub
    > firmą?

    Jeśli jest firmą to sprawa czysta, wystawiasz rachunek do umowy(takz
    ustnej),
    firma odprowadza zaliczkę i tyle.

    Jeśli świadczysz dla osoby fizycznej to mozesz sie narazic na zarzut
    prowadzenia niezgloszonej DG. Ale jeśli zrobisz to raz czy dwa to _powinno_
    przejsc(jesli nie bedzie to "ciagle i zorganizowane") - tylko nie miej do
    mnie pretensji
    jesli nie przejdzie :).
    W takim ukladzie wpisujesz to dopiero na rocznym picie w rubryce Inne
    i takze dopiero wtedy odprowadzasz podatek.

    > I jeszcze pytanie ogólne: czy mogę takie coś zrobić w jakikolwiek sposób
    > tak, żeby klient nie był obciążony żadnymi formalnościami? Zdarza mi się
    > pracować na u/d i u/z, wtedy firma odprowadza za mnie podatek i może
    > jakieś inne opłaty, a ja pod koniec roku dostaję odpowiedni PIT, na
    > podstawie którego wypełniam swój zbiorczy PIT. Tym razem jednak
    > zależałoby mi na braku formalności i załatwieniu tego w jakiś sposób na
    > własną rękę.

    Założ DG, wtedy sam będziesz swoje papiery wypełniał ;)
    Jak zaczniesz bez DG i bez papierów działać to powiekszysz tzn szarą
    strefę.

    > pozdrawiam,
    > stti.

    ja również :)