  • Data: 2006-07-25 21:03:55
    Temat: Sprzedaż bez umowy a podatek
    Od: "Statystyczny Internauta" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Chciałbym przez internet kilkakrotnie świadczyć pewną drobną usługę.
    Wolałbym, żeby wszystko było załatwione zgodnie z prawem, a podatek -
    odprowadzony. Czy mogę nie wymagać od klientów podpisania umowy (czyli
    zawrzeć umowę ustną) o dzieło/zlecenia (nie mam działalności gosp.) i bez
    dodatkowych formalności wpisać to do PITa po zakończeniu roku? Jeśli tak - w
    jakim terminie powinienem odprowadzić podatek? I o ile sytuację zmienia to,
    czy klient (zamawiający moją usługę) jest osobą fizyczną lub firmą?

    I jeszcze pytanie ogólne: czy mogę takie coś zrobić w jakikolwiek sposób
    tak, żeby klient nie był obciążony żadnymi formalnościami? Zdarza mi się
    pracować na u/d i u/z, wtedy firma odprowadza za mnie podatek i może jakieś
    inne opłaty, a ja pod koniec roku dostaję odpowiedni PIT, na podstawie
    którego wypełniam swój zbiorczy PIT. Tym razem jednak zależałoby mi na braku
    formalności i załatwieniu tego w jakiś sposób na własną rękę.

    pozdrawiam,
    stti.