  • Data: 2010-03-23 17:49:56
    Temat: Re: Spolka Cywilna a osobista Dzialanosc Gosp.
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-03-23 18:11:08 +0100, Tomek <t...@o...pl> said:

    > cie finalnie i tak
    >
    > Jesteś pewien ;) ?

    Oootaaaak ;-) Zupełnie nie mam do tego głowy i wolę zapłacić za święty
    spokój (przynajmniej teoretyczny).

    > ałalności. Rozumiem,
    > lowymiarową
    > spółki, osobnej
    >
    > DG to jest coś co rejestrujesz Ty - jeśli ją prowadzisz. Innymi słowy
    > mówisz
    > urzędnikom że zaczynasz działać gospodarczo. A czy t o w formie spółki, czy
    > samodzielnie,
    > to rzecz wtórna - w świetle prawa spółka cywilna jes t li tylko umową, a
    > nie samodzielnym bytem.

    No tak, to w miarę jasne, ale jak wygląda sprawa rozdzielenia
    działalności w ramach spółk i poza nią? Generuje to jakieś praktyczne
    komplikacje?

    > Nie, to będzie TwA?j przedmiot dziaA‚alnoA›ci, tyle A 1/4 e do pary z
    > drugą osobÄ

    Dobra, napiszę może ciut konkretniej, to może rzuci więcej światła na
    sprawę. Więc tak: przedmiotem spółki ma być obiekt sportowy oraz klub
    sportowy (zrzeszony w stosownym związku, mający członków itp, ale pod
    skrzydłami owej SC), których celem działalności ma być przebrzydła
    komercja. Ja i mój wspólnik jesteśmy instruktorami stosownej
    dyscypliny, ale z założenia chyba nie będzimy prowadzić dwóch osobnych
    klubów, bo "na zewnątrz" ma być to jedna firma - ów cel spółkowania. I
    teraz co powinniśmy wpisać zakładając DG?

    > Ma swój REGON i NIP, ale nie sugeruj się tym za bardzo.

    Pal sześć NIP, ale REGON musi chyba obejmować konkretną działalność? A
    jak wygląda kwestia rozliczania kosztów przychodu, przecież SC chyba
    powinna mieć swoją własną KPIR?

    > Jest jak najbardziej możliwe (ćwiczyłem samodzielnie), ty le że ryzykowne
    > jak cholera
    > ze względu na art. 25(a) updof i analogiczne zapisy w ustawie o vat . Co do
    > użyczenia
    > sprzętu, to przychód z niedopłatnych świadczeń się kłania, czyli dajesz
    > urzędnikom wolną
    > rękę w wymierzeniu podatku. Czytaj np. tu:
    >
    > http://taxpage.pl/index.php?page_idx=3&biuletyn=39#a
    rtykul248

    > Gdzieś kiedyś znalazłem nawet wyrok WSA, że wspólnik który użyczył
    > samochodu spółce
    > ma zapłacić podatek ze spółki, od tego użyczeni a! Pewnie nie ostało się to
    > potem w NSA, ale warto wiedzieć że są z tym niezłe jaja.

    W tym konkretnym przypadku chodziłoby o użyczanie (a raczej najmowanie)
    posiadanego przez wspólników sprzętu sportowego, do czasu póki spółka
    nie dorobi się własnego (co jest kwestią ciut bardziej złożoną).
    Dodajmy, że w ramach tego sprzętu dochodzi do sporego zużywania
    nazwijmy to elementów eksploatacyjnych, które należałoby było wciągnąć
    w koszty (są one jednym z podstawowych składników przychodów SC). Da
    się to rozwiązać jakoś w praktyce bez wchodzenia na wojenną ścieżkę z
    US? Wniesienie sprzętu do majątku spółki raczej nie wchodzi w grę z
    racji innych przepisów.

    PS. Trochę żeś nakrzaczył...
    de Fresz