  • Data: 2006-12-27 12:43:01
    Temat: Re: Spola cywilna - wyrejestrowanie ?
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 26 gru o godzinie 22:40, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Do śmierci wspólnika się nie przymierzałem :), ale w końcu "prawa
    > wspólnika przechodzą na spadkobierców", prawda?

    Nie prawda.
    Tzn. nie zupełnie prawda ;)
    jeżeli w umowie spółki cywilnej jest klauzula o brzmieniu "w przypadku
    śmierci któregoś wspólnika, jego spadkobiercy mogą wyznaczyć swojego
    pełnomocnika" - to wtedy masz rację, prawa przechodzą na spadkobierców.

    Ale jeżeli takiego zapisu w umowie nie ma - to spółka przestaje istnieć z
    chwilą śmierci któregokolwiek ze wspólników. Spadkobiercy ... nie mogą
    ustanowić swojego pełnomocnika.

    --
    Herbi
    27-12-2006 13:42:55