  • Data: 2006-12-26 21:40:19
    Temat: Re: Spola cywilna - wyrejestrowanie ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 26 Dec 2006, 'Tom N' wrote:

    > Czyli MF rozporządzeniem ustalił, że należy zaplanować co najmniej tydzień
    > wcześniej datę śmierci wspólnika spółki cywilnej -- nieźle ;->

    :)
    MF ustala rozporządzeniem "w upoważnienia ustawowego", jeśli istnieje
    inny przepis ustawowy dający podstawy do uznania że jest szczegółowym
    wobec tego z mocy którego udzielono upoważnienia, to IMO w takim przypadku
    rozporządzenie "nie ma mocy".
    Czyli (na mój rozum) jeśliby wspólnik "z ważnych powodów" wypowiedział
    umowę spółki (art. KC zapodawałem) to IMO rozporządzenie "nie ma mocy".
    Do śmierci wspólnika się nie przymierzałem :), ale w końcu "prawa
    wspólnika przechodzą na spadkobierców", prawda?
    No to ten przepis uchyli konieczność zgłaszania remenantu przed własną
    śmiercią :)

    pzdr, Gotfryd