  • Data: 2005-12-18 21:47:37
    Temat: Re: Skonczylem amortyzowac samochod i... co teraz?
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > W listopadzie wliczyłem sobie do kosztów ostanią już,
    > trzydziestą szóstą ratę amortyzacyjną za samochód osobowy.
    >
    > Samochód jest mój, prywatny od 4 lat, kupiony był jako używany,
    > bez faktury od osoby prywatnej.
    > 3 lata temu został (bez-vatowo oczywioscie) "przepisany" na firme,
    > którą wtedy założyłem (1-os DG, VAT), i wpisany do EŚT
    > (która wprawdzie istnieje tylko w mojej głowie, no ale istnieje :-)
    >
    > Od tamtej pory był "firmowy" i wszelkie koszty z nim związane
    > sobie wliczałem do KUP.

> [...]
    PIT 5 to masz zrobić jak osiągniesz dochód i to nie tylko ze sprzedaży
    samochodu.(możesz ponieść koszty złomowania i nie będzie przychodu tylko koszt)
    KUP- wyniosą "0" zero - ze sprzedaży samochodu - oczywiście. VAT-cik to będzie
    zwolniony albo nie w zależności od tego - kto bedzie u KORYTA - w chwili
    sprzedaży lub likwidacji.Jak Ci ukradną - to odszkodowanie - w przychód.

    Pzdr-Kriss.

    PS. - koszty eksploatacji księgujesz tak jak wcześniej - do momentu zbycia
    lub "wycofania".