    From: badzio <b...@n...epf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Skarbowy nie chce nadac NIPu
    Date: Wed, 26 Oct 2005 21:19:41 +0200

    witek wrote:
    > Pani w okienku ma rację (z wyjątkami).
    > Więc raczej nie będzie się douczać.
    > Art. 8.
    > 1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    > podstawie
    > przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    > 1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    > zaliczek,
    > lub
    > 2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    > zaliczek, lub
> [...]
    Hmm... ja otrzymalem NIP tuz po ukonczeniu 18 lat. Akurat planowalem
    zlapac jakas dorywcza prace wiec stwierdzilem ze NIP sie moze przydac na
    zas. Pani sie o nic nie pytala. Brat potrzebuje NIP zeby moc korzystac z
    funduszy inwestycyjnych w mBanku - tam wymagaja NIPu. Szwagierka
    potrzebuje NIP zeby moc dostawac stypendium unijne (nie wiem po co, ale
    tak sobie zyczy starostwo).
    Poza tym - zawsze moge wyslac NIP3 z prosba o wydanie NIPu i wtedy mi go
    wydadza.
    Wiec chyba bede musial pojsc z bratem i porozmawiac z pania z okienka,
    tudziez z jej przelozonym:)

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl