  • Data: 2010-02-26 17:12:10
    Temat: Re: Siedziba, adres zamieszkania a DG
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Przemysław Adam Śmiejek w <news:hm8kms$rmu$1@news.interia.pl>:

    > Ale sęk w tym, że jak wykryją, że tam nie mieszkasz, to masz konsekwencje.

    Obecnie, gdy wykryją, że mieszkasz a nie jesteś zameldowany też są
    konsekwencje.

    > Chodzi o to, żeby nie musieć. Żeby podać jakiś jeden adres kontaktowy,
    > adres ,,tu jestem uchwytny, tu się melduję'' i mieć obowiązek powiedzmy
    > raz na miesiąc odbierać korespondencję i pozostawione tam rzeczy.

    Dziękuję, postoję. Wolę *nie mieć obowiązku* bycia przypisanym do
    konkretnego urzędu (a tak niestety teraz jest) i załatwiania niektórych
    spraw 600km od miejsca Baczność! ZAMIESZKANIA Spocznij!

    Aaaa, zapomniałbym, jestem ZAMELDOWANY czasowo w miejscu ZAMIESZKANIA.

    Co ciekawsze, to swego czasu nie przeszkadzało to niejakiej instytucji
    zwanej WKU, żeby przenieść papiery do jednostki właściwej ze względu na
    miejsce ZAMIESZKANIA

    > W każdym razie, żeby być w temacie wątku, sprawy urzędowe z
    > działalnością załatwiałbym w UG, US i ZUS związanymi z miejscem tegoż
    > zameldowania.

    Eeee. tak to i ja teraz załatwiam -- ot poszedłem w grudniu do gminy w
    miejscu ZAMIESZKANIA i EDG-1 złożyłem, jakoś początkiem lutego dostałem list
    z REGONEM z miejsca ZAMELDOWANIA na pobyt stały.

    Po paszport, DO, PJ i kilka innych rzeczy to muszę póki co osobiście w
    miejscu ZAMELDOWANIA stałego, a chciałbym wszystko jednak załatwić w miejscu
    zamieszkania.

    > No i znów mieszasz dwa systemy. Obecnie zameldować się musisz i tak, DO
    > wymienić i tak itepe. A utrzymując fikcyjny podział na zameldowanie i
    > zamieszkanie, który od lat notorycznie wprowadza urzędowe zamieszanie,
    > robimy na złość coraz większej grupie obywateli.

    > A wystarczy prosta sprawa: zameldowanie oderwane od zamieszkania.
    > Większość ludzi ma jednak jakiś osiadłych krewnych (dziadków, rodziców,
    > teściów) i tam mogą się zameldować. Dla pozostałych wystarczy wprowadzić
    > możliwość meldowania się w pocztowej lub służbowej skrytce.

    Czyli jesteś utrzymaniem obowiązku wymiany DO po zmianie zameldowania, a ja
    jednak wolałbym, żeby korespondencja przychodziła na podany adres do
    korespondencji (różny od adresu ZAMELDOWANIA), meldunek zniknął z DO
    całkowicie, żebym mógł DO, PJ, paszport wymienić w dowolnym (właściwym)
    urzędzie.

    Z DR sobie radziłem póki co, choć za każdym razem panienka z okienka musiała
    wzywać swojego kierownika...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]