    From: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Samotna matka
    Date: Wed, 26 Mar 2003 09:47:47 +0100
    Sender: k...@o...pl@pc88.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > Skąd masz takie informacje???

    Cytuję " z pamięci" treść art 6.4 UPDOOF
    Od osób samotnie wychowujących w roku podatkowym:
    1) dzieci małoletnie,
    2) dzieci, bez względu na ich wiek, na które, zgodnie z odrębnymi
    przepisami, pobierany był zasiłek pielęgnacyjny,
    3) dzieci do ukończenia 25 lat uczące się w szkołach, o których mowa w
    przepisach o systemie oświaty lub w przepisach o szkolnictwie wyższym, lub w
    przepisach o wyższych szkołach zawodowych, jeżeli w roku podatkowym dzieci
    te nie uzyskały dochodów, z wyjątkiem dochodów wolnych od podatku
    dochodowego, renty rodzinnej oraz dochodów w wysokości nie powodującej
    obowiązku zapłaty podatku
    - podatek może być określony, z zastrzeżeniem ust. 8, na wniosek wyrażony w
    rocznym zeznaniu podatkowym, w podwójnej wysokości podatku obliczonego od
    połowy dochodów osoby samotnie wychowującej dzieci, z uwzględnieniem art. 7;
    z tym że do sumy tych dochodów nie wlicza się dochodów (przychodów)
    opodatkowanych w sposób zryczałtowany na zasadach określonych w tej ustawie.

    W 2003 r rozwód jest w toku, a ustawa mówi o roku podatkowym , a więc w
    2003 r nie będzie można skorzystać z rozliczenia dla osób samotnie
    wychowujących.
    Przez analogię ze wspólnym rozliczeniem małzonków, od któych wymaga się aby
    pozostawali w związku przez CAŁY rok podatkowy (art 6.2).
    Nie mam informacji n/t przyszłego roku, zdaje się że min. Kołodko pracuje
    już nad tym, żeby takich dylemató nie było.
    pozdrawiam
    Kamil